اتمام روند لایروبی بیش از ۱۵۰ کیلومتر از انهار اراضی شالیزاری شهرستان رشت

0 24

فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت تسریع در لایروبی و پاکسازی انهار آبرسان مزارع برای استفاده حداکثری از فرصت رهاسازی آب سد سفیدرود، اظهار داشت: تا کنون مراحل لایروبی بیش از ۱۵۰ کیلومتر از انهار کشاورزی شهرستان رشت به پایان رسیده و آماده آب گذاری است.

عصر کاسپین/ دکتر امام پناهی ظهر امروز (دوشنبه) در بازدید از روند اجرایی لایروبی انهار کشاورزی روستای گرفم از توابع بخش مرکزی، با اعلام رضایت از پیشرفت مراحل لایروبی انهار‌، خاطر نشان کرد: با توجه به دستور مساعد استاندار محترم در پاسخ به پیگیری های مجموعه فرمانداری برای رها سازی زودتر از موعد آب سد سفیدرود، کشاورزان از روز چهارشنبه امکان استفاده از آب رها شده در تکمیل شخم و انجام نشاءکاری مزارع را خواهند داشت.

فرماندار رشت با اشاره به کمبود آب در سال زراعی جاری و ضرورت کسب آمادگی های لازم برای مقابله با آن و لزوم جلوگیری از هدر رفت آب، اظهار داشت: تا کنون بیش از ۱۵۰ کیلومتر از انهار کشاورزی شهرستان لایروبی و آماده بهره برداری گردیده و عملیات لایروبی در سایر انهار نیز در حال اجرا می باشد.

وی افزود: همچنین تا کنون ۷۴ ایستگاه پمپاژ و چاه آب نیز به همت آب منطقه ای رفع نقص و وارد مدار گردیده است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اهمیت بحران کم آبی در میزان برداشت محصول استراتژیک برنج و اثرات منفی بر توسعه اقتصادی استان، اظهار داشت: مجموعه فرمانداری شهرستان رشت با توجه به اهمیت موضوع ، ضمن برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و کارشناسان و همچنین حضور میدانی‌، از نزدیک در جریان امر و در کنار کشاورزان بوده و به دستگاه های مربوطه یادآور می شود که فضای امروز خدمت به کشاورزان، نیازمند حرکت جهادی و رویکرد انقلابی در پیشبرد امور و رفع موانع است.

وی ادامه داد: تمامی مدیران دستگاه های دولتی موظف اند با تعامل، همکاری و هم افزایی با یکدیگر‌، تا رفع دغدغه های ناشی از بحران کم آبی در کنار مردم باشند.

دکتر امام پناهی در ادامه با بازدید از وضعیت راه های محدوده روستای گرفم و تاکید بر نقش راه ها در توسعه مناطق، گفت : توجه ویژه به بهسازی راه های روستایی شهرستان با هدف جبران عقب ماندگی در زمینه برخورداری از راه های مناسب، از جمله اولویت‌های مهم مجموعه فرمانداری و دستگاه های مرتبط خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =