رئیس شورای اسلامی شهر رشت: حجم زباله در سراوان به یکهزار و صد تن رسیده است

0 14

محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار با معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ساختمان شهرداری رشت با اشاره به اینکه پسماند به یک بحران در رشت تبدیل شده است اظهار کرد: در گذشته کم کاری ها و بی توجهی هایی توسط مدیران شهری و استانی در حوزه پسماند انجام شده بود که در نهایت به این بحران انجامید.

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه برای احداث زباله سوز رشت همزمان با سه شهر تهران ، نوشهر و ساری در سال ۹۲ قرار داد منعقد شد افزود: متاسفانه رشت همچنان در این حوزه در مراحل ابتدایی کار قرار دارد و امیدواریم با عزمی که در دولت جناب رئیسی در این باره مشاهده می کنیم به زودی این بحران برطرف شود.

کارگرنیا به بسته شدن محل دفن زباله بر اثر تجمعات مردمی اشاره کرد و گفت: اخیرا ورودی دفنگاه زباله توسط مردم بسته شد و چنانچه تصمیمی جدی برای رفع مشکل اهالی اتخاذ نشود، با مشکلات جدی در رشت مواجه خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حجم زباله روزانه به لاکان زیاد است افزود: لاکان دیگر برای سرازیر شدن زباله ظرفیت ندارد و حتی سوله هایی که به منظور تخمیر زباله ایجاد شده بودند برای نگهداری از زباله ها استفاده می شوند و انتظار داریم برای تسریع در رفع مشکل پسماند سراوان عنایت ویژه ای مبذول شود.

کارگرنیا به موضوع اختصاص اتوبوس به رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس جمعیت شهر رشت که در حدود هشتصد هزار نفر برآورد شده است ، به چهارصد دستگاه اتوبوس نیاز داریم و در حال حاضر حدود ۲۸ دستگاه اتوبوس فعال در رشت وجود دارند که نسبت به استانداردها فاصله فراوانی برای حمل و نقل دارند و از معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تقاضا داریم که در افزایش سهمیه اتوبوس ها به شهر رشت نگاه ویژه ای داشته باشند.

عزم جدی مدیران ملی برای رفع مشکلات پسماند شهر رشت

معاون عمرانی و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه شخص رئیس جمهور و وزیر عزم جدی برای رفع مشکلات پسماند دارند گفت: در بین مدیران ملی برای رفع مشکلات پسماند کشور به ویژه شهر رشت عزم جدی وجود دارد و بنده طی چندین سال که در دولت های پیشین در جایگاه های مختلف مشغول خدمت بوده ام ، چنین عزمی برای رفع مشکلات این حوزه مشاهده نکردم.

مهدی جمالی نژاد پس از بازدید از کارخانه کودآلی شهرداری رشت ، با حضور در ساختمان شهرداری رشت اظهار کرد: شخص رئیس جمهور و وزیر کشور در جلسات مختلف به رفع مشکل پسماند تاکید دارند و اعتباراتی که در بودجه سال جاری کشور برای این موضوع در نظر گرفته شد تا کنون سابقه نداشته است و حیف است اگر از فضای ایجاد شده نتوانیم برای رفع مشکلات پسماند استفاده کنیم.

اعتبار برای حوزه پسماند بدون محدودیت واریز می شود

وی با بیان اینکه وفاق و انسجام در بین مدیران محلی و استانی در راستای مشکل پسماند بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: بدون محدودیت برای رفع مشکل پسماند اعتبار تزریق می شود و خدای ناکرده چنانچه بین مدیران محلی و استانی در این زمینه وفاق وجود نداشته باشد ، حتی پس از تزریق اعتبار نیز کارها ابتر باقی می ماند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی کشور به ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در بودجه سال جاری کشور اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار این رقم به صورت اوراق مشارکت در بودجه دیده شده است و پیش از این چند سال پشت سر هم هشت هزار میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده بود .

عدم استفاده رشت از اعتبار اوراق مشارکت کشور

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در بین کلان شهرهای کشور برای جذب اعتبار از محل اوراق مشارکت دعوا است افزود: رشت در سال های گذشته چندان از این اعتبار استفاده نکرده است و دیگر کلان شهرهای کشور از جمله اصفهان ، تبریز و غیره برای جذب این اعتبار به شدت پیگیر بودند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۵ تعدادی اتوبوس توسط وزارت کشور خریداری و در اختیار برخی از شهرهای کشور قرار داده شد تصریح کرد: پس از سال ۸۵ هیچ اقدامی در این حوزه انجام نشد و حالا در همین ابتدای سال برای خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس قرار داد منعقد شده است و خرید پانزده هزار مینی بوس و غیره نیز در دستور کار قرار دارد و این نشان دهنده رقم خوردن اتفاقاتی خوب در حوزه حمل و نقل و لجستیکی شهرهای کشور است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه قرار است از این تعداد اتوبوس خریداری شده ، چهل دستگاه نیز به رشت اختصاص دهیم بیان کرد: شهرداری های کشور فقط بیست درصد از مبلغ اتوبوس ها را پرداخت می کنند و مابقی مبلغ توسط وزارت کشور تامین می شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 10 =