بررسی اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با محوریت مدیریت اوج بار

0 11

حضور در ستاد شرکت و تشکیل جلسه با مدیرعامل و معاونین شرکت توزیع برق استان برنامه پایانی حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر طی سفر یکروزه وی به گیلان بود.

عصر کاسپین/ طی این نشست پیرپیران عملکرد مناسب صنعت برق در ایام پرباری شبکه را یک سرمایه ارزشمند و مایه افتخار صنعت برق دانست و ابراز امیدواری کرد: صنعت برق با ثبت یک رکورد مناسب، پیک تابستان امسال را با موفقیت پشت سر بگذارد.
وی افزود: قدرشناسی و اظهار لطف مسئولان و مردم عزیز نسبت به عملکرد صنعت برق، بزرگترین پاداش برای ما محسوب می‌شود و قطعاً در بارگاه الهی، اندوخته‌ای ارزشمند و مشوق ما برای ادامه این راه پر برکت است.
پیرپیران گفت: با توجه به وضعیت دما و احتمال افزایش بار شبکه، همچنان بخش عمده کار باقی است و هرگونه قصور می‌تواند نتایج ارزشمند حاصل شده را به تلخی بدل کند و لذا باید روند اقدامات تا آخر کار تداوم داشته باشد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر تجارب کسب شده مدیریت مصرف در پیک امسال را نیازمند تحلیل نقاط قوت و نقاط قابل بهبود و تدوین نقشه راه جامع برای سال‌های آتی عنوان کرد.
وی با قدردانی از تلاشگران بخش توزیع، آمادگی صنعت برق برای رویارویی با موج گرما و لزوم تداوم اجرای برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی را مورد تاکید قرار داد.
حمیدرضا پیرپیران با اشاره به عملکرد خوب شرکت‌های توزیع در حوزه مصارف روشنایی، تکمیل ظرفیت‌ها در این حوزه را خواستار شد و بهبود مصارف روشنایی به ویژه در کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و مراکز مذهبی مانند مساجد و امامزاده‌ها را مستلزم تهیه دستورالعمل دانست و بر بررسی راهکارهای تعدیل انرژی در حوزه‌های مختلف مصرف از سوی کمیته‌های بهره‌وری انرژی و کاهش تلفات تاکید کرد.
همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده گفت: پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت های ذی ربط بصورت روزانه در حال انجام است و تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند.
مهدیزاده در مورد هوشمند سازی و کنترل پذیری خاطرنشان کرد :در حال حاضر ۶۰درصد مشترکین صنعتی رویت پذیر هستند و به ازای رعایت الگوی مصرف به صنایع پاداش تعلق خواهد گرفت.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به تعیین میزان مصرف ادارات گفت: براساس توافق، ادارات موظف شدند در ساعات اداری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند ودر ساعات غیر اداری نیز باید ۶۰درصد کاهش مصرف اعمال شود و برای تحقق این مهم ۱۰۰اکیپ در استان گیلان برای پایش ادارات و دستگاههای اجرایی را کنترل و نظارت می کنند و تاکنون بالغ بر ۲۰۰ مورد اخطار قطع و چندین مرحله قطع برق ادارات پرمصرف صورت پذیرفته است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در استان گیلان۷۶ درصد مشترکان در تعرفه خانگی هستند که ۴۹ درصد مصرف برق کل استان را به خود اختصاص می دهند و ۴ درصد مشترک صنعتی در گیلان داریم که  ۱۷ درصد مصرف برق کل استان مربوط به این بخش می باشد.
وی تاکید کرد: تفاهم نامه های مثبت و کارآمدی با صنایع استان برقرار شده است تا همکاری لازم برای گذر از پیک تابستان صورت پذیرد که اینکار نتایج بسیار مثبت و ملموسی در مدیریت بار مصرف برق داشته است.
وی همراهی مسئولین استان و مردم شریف گیلان را در کنار تلاش شبانه روزی کارکنان، جز عوامل اصلی موفقیت شرکت توزیع برق گیلان تا این مقطع از فصل پیک دانست و خواستار تدوام این موارد برای جلب رضایت مشترکین شد.
گفتنی است در این نشست جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع برق گیلان حضور داشتند و عملکرد این شرکت در ایام پیک و مبحث مدیریت بار مصرفی مورد ارائه و بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − هشت =