تلاش های شبانه روزی کارکنان توزیع برق گیلان برای گذرموفق و بدون خاموشی از پیک تابستان شایسته تقدیر است

0 8

اسدالله عباسی استاندار گیلان بهمراه جمعی از معاونین خود بصورت سرزده  در شرکت توزیع نیروی برق استان  حضور یافت و ضمن دیدار با محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل این شرکت، از زحمات و تلاش های شبانه روزی صورت پذیرفته برای تامین برق پایدار در تابستان و جلب رضایت مردم تقدیر و تشکر بعمل آورد.

عصر کاسپین/ در این جلسه اسدالله عباسی خاطرنشان کرد: انرژی برق جزء مهم ترین و حیاتی ترین نیازها برای زندگی روزمره و ضروریات تامین رفاه و آسایش مردم قلمداد می شود و این موضوع اهمیت و حساسیت خدمت رسانی و فعالیت در این بخش را دوچندان می کند.

وی با اشاره به مشکلات سالیان اخیر صنعت برق و خاموشی های حادث شده، گفت:  با برنامه ریزی های کلان و مدون  و به همت کارکنان ساعی صنعت برق، بدون اعمال هیچگونه خاموشی و با کمترین مشکل پیک مصرف تابستان سالجاری را پشت سر گذاشتیم و این موضوع دستاورد بسیار مهمی برای دولت محترم و بخش های مختلف زیر مجموعه است.
عباسی افزود: هدف نهایی همه خدمتگزاران صدیق نظام جلب رضایت مردم شریف است و خداوند منان را سپاسگزاریم که در حوزه برق و انرژی توانستیم پاسخگویی مناسبی به درخواست های مردمی داشته باشیم.
استاندار گیلان اضافه کرد: تلاش شد همدلی و همراهی جمعی در کل استان ایجاد شود تا بتوانیم طرح های درستی را برای گذر از تابستان به مرحله اجراء برسانیم که از جمله این طرح ها می توان به برگزاری کارگروه ها و جلسات تخصصی مدیریت تقاضا و مصرف برق، تغییر ساعت کار ادارات، هماهنگی با صنایع استان برای مدیریت بار مصرف برق، پایش مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی، استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان برای آگاه سازی اشاره کرد.
ویتابستان سالجاری را آزمونی مهم و تاثیرگذار برای صنعت برق خواند و افزود: انتظار داریم همانگونه با برنامه ریزی و اقدامات صحیح، موفق به عبور از مشکلات تابستان شدیم  برای فصل زمستان و بحران های جوی احتمالی نیز آمادگی کامل وجود داشته باشد.
عباسی تصریح کرد: از مهم ترین مشکلات استان گیلان طی سالیان اخیر بحث فرسودگی شبکه ها است و در این حوزه نیاز به فعالیت شبانه روزی برای اجراء و پیگیری جدی برای دریافت بودجه ضروری است و استانداری گیلان آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در این حوزه را دارد تا گام مهمی برای توسعه زیرساخت های استان گیلان برداشته شود.
همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: گذر موفق از پیک تابستان منوط به تلاش، همدلی و همگرایی کل استان بوده است و امیدواریم با توجه به وفاق موجود بتوانیم در حل مشکلات صنعت برق گیلان و جلب رضایت مردم موفق باشیم.
وی گفت: برنامه ها و اقدامات مهمی از سوی توزیع برق گیلان برای گذر از پیک تابستان اجرایی شده است که از جمله می توان به اجرای طرح رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف مشترکین، برقراری مشوق های مدیریت مصرف در تعرفه های مختلف، پایش مصرف برق دستگاههای اجرایی، انعقاد تفاهم نامه با صنایع استان برای همکاری در مدیریت مصرف، اجرای طرح های آگاه سازی و… اشاره کنیم.
مهدیزاده افزود: خوشبختانه موفق شدیم طرح رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف را برای ۷۰ درصد صنایع استان اجرایی کنیم و در ادامه کل صنایع استان بهمراه مشترکین اداری و پرمصرف خانگی نیز شامل اجرای این طرح خواهند شد و با اجرای آن مدیریت بار مصرفی استان از راه دور مورد رویت پذیری و کنترل پذیری قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: در کل استان با چالش های عمده ای مواجه هستیم که از جمله آنها می توان به فول باری بخش عمده ای از ظرفیت پست های توزیع برق، فرسودگی شبکه، رشد جمعیت و رشد نیاز مصرف برق طی سالیان اخیر و حجم بالای سرقت شبکه و تجهیزات این شرکت اشاره کرد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: بیش از ۱۳ هزار کیلومتر شبکه سیمی فرسوده در استان وجود دارد که با تبدیل آنها به کابل خودنگهدار بخش بسیار زیادی از مشکلات از جمله ضعف برق ها، سرقت شبکه و… حل خواهد شد و همچنین این نوع شبکه جدید ضریب اطمینان به مراتب بیشتری در مواجه با بحران های جوی احتمالی مانندبرف، طوفان و… دارد.
همچنین استاندار گیلان در این نشست برخی درخواست ها و مشکلات مردمی را مورد پیگیری و پرسش قرار داد و در ادامه از اتاق پایش مصرف واقع در ستاد شرکت توزیع برق گیلان بازدید کرد و از نزدیک فرآیند رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برق استان را مورد نظارت قرار داد و توضیحات لازم نیز در این زمینه از سوی مدیران و کارشناسان مربوطه ارائه شد.
گفتنی است در این نشست مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور اعمرانی و جمشید محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان به همراه جمعی دیگر از مدیران این نهاد در کنار معاونین و مدیران توزیع برق گیلان حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − پنج =