توزیع ۳۱۶ ‌میلیارد تومان اعتبار در شهرستان رشت

0 17

فرماندار رشت با اشاره به رشد ۴۴.۱ درصدی میزان اعتبارات سال ۱۴۰۱ شهرستان نسبت به سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: مجموعه اعتبارات تخصیصی به شهرستان رشت ۳۱۶ میلیارد تومان خواهد بود.

 عصر کاسپین/ امام پناهی در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با هدف توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ از سه محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، قانون استفاده متوازن و ۳ درصد نفت و گاز و با حضور نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، ضمن تسلیت فرا رسیدن دهه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش، خاطرنشان کرد: تخصیص، توزیع و هزینه اعتبارات باید با توجه به برخورداری مناطق از سهم متوازن، عادلانه و سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌ها و ادامه خدمات رسانی صورت پذیرد.

 امام پناهی با بیان این مطلب که با توجه به محرومیت های عدیده رشت در حوزه‌های گوناگون و پس از سال‌ها، سهم ۳ درصدی نفت و گاز به شهرستان اختصاص یافته که ۵۰ درصد از آن صرف محرومیت زدایی از مناطق روستایی و کمتر برخوردار خواهد شد، اظهار داشت: با رشد ۴۴.۱ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۰؛  در سال جاری ۳۱۶.۷۶۶.۹۰۰.۰۰۰ تومان اعتبار به شهرستان رشت اختصاص خواهد یافت.

 فرماندار رشت با اشاره به لزوم کار جهادی و تلاش شبانه روزی برای زدودن محرومیت از چهره شهرستان به خصوص در مناطق روستایی، گفت: دستگاه‌هایی مانند آب و فاضلاب،راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و برق که ارتباط بیشتری با مقوله عمران و رونق روستاها دارند، باید با افزودن به تلاش‌ها در راه توسعه هرچه بیشتر نواحی روستایی گام بردارند.

 وی با بیان اینکه پروژه های حوزه برق، آب شرب و راه روستایی از جمله مهمترین نیازهای شهرستان می‌باشند، تکمیل خطوط آبرسانی سنگر به کوچصفهان، تامین آب شرب دهستان سراوان با استفاده از مخزن ۶۰۰۰ مترمکعبی گلسرک و همچنین آسفالت و بهسازی بیش از ۹۰ کیلومتر از راه‌های روستایی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته را گام های اولیه در راه برقراری عدالت در خدمت دانسته و خواستار ادامه این راه شد.

 در ادامه این جلسه دکتر احمدی نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مرتبط در مدیریت منابع آبی و تحمیل کمترین خسارات ممکن به کشاورزان، گفت: مسئولین باید زبان مطالبه‌گر مردم بوده و سعی نمایند تا طعم خوش خدمت و حرکت جهادی در محرومیت زدایی برای مردم ملموس باشد.

 در ادامه سردار آقازاده دیگر نماینده رشت و خمام نیز اظهار داشت: برای جبران عقب‌ماندگی‌های شهرستان از بسیاری شاخص‌های برخورداری استانی و کشوری، نیازمند رعایت عدالت در توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌های برخورداری هستیم.

 مهندس کوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام نیز با اشاره به نقش اختصاص هدفمند بودجه در ایجاد تحول اقتصادی شهرستان، عنوان کرد: تخصیص اعتبارات پروژه‌های با اولویت بالاتر و تکمیل طرح‌هایی نظیر راه آهن رشت به بندر کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور، می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی و رونق اقتصادی شهرستان ایفا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + بیست =