رئیس شورای اسلامی شهر رشت: توان بالقوه عنوان شهر خلاق خوراک باید به بالفعل تبدیل شود

0 11

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: توان بالقوه عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو باید به بالفعل تبدیل شود و متاسفانه تا کنون آن گونه که شایسته است از این عنوان برای رشت استفاده نشده است.

عصر کاسپین/ محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه پس از ثبت رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک یونسکو اقداماتی انجام شد اظهار کرد: بنده قصد زیر سوال بردن اقدامات انجام شده را ندارم و از تمامی افرادی که طی این سالها در این باره تلاش های انجام داده اند نیز تشکر می کنم ، اما واقعیت این است که تا کنون آن گونه که شایسته بود نتوانستیم از این عنوان به خوبی برای رشت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه عنوان شهر خلاق توان بالقوه برای رشت است افزود: این توان بالقوه باید به بالفعل تبدیل شود و امیدوارم با انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به پیگیری مباحث آموزشی در حوزه رشت شهر خلاق خوراک اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه ، مباحث مختلف آموزشی در این باره با همراهی آموزش و پرورش گیلان ، با هدف ارائه آموزش های ماندگار تحت عنوان شهر خلاق ارائه می شود و یقینا با این مهم عنوان شهر خلاق برای نسل آینده رشت نیز به درستی تبیین می شود.

کارگرنیا با تاکید به بهره مندی از تجارب دیگر شهرهای جهان در این حوزه تصریح کرد: معتقدم هزینه های اصولی در این باره سرمایه گذاری محسوب می شود و در حال حاضر روند فعلی شهر خلاق خوراک رشت توجیه پذیر نیست.

وی با اشاره به راه اندازی گذر خوراک در رشت بیان کرد: در حال حاضر یک گذر سنتی در خیابان شریعتی رشت هر شب به فعالیت می پردازد و افرادی در آن به تهیه غذاهایی می پردازند و مردم رشت و حتی گردشگرانی که به این شهر مراجعه می کنند این محدوده را به عنوان گذر خوراک پذیرفته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه گذر سنتی خیابان شریعتی نیازمند اصلاحاتی است افزود: وضعیت فعلی نیازمند اصلاحاتی است و به عنوان مثال شهرداری رشت می تواند برای فعالین این بخش لباس های متحد الشکل و با نظارت مباحث بیشتر بهداشت تعریف کند و در حال حاضر تعدادی افراد با گاری های دستی و صندلی در آنجا مشغول فعالیت هستند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه مخالف هدایت این بخش به داخل محیط پارک ها هستم بیان کرد: بهترین مکان برای ارائه چنین برنامه هایی داخل محدوده پیاده راه فرهنگی است که البته این اقدام باید با برنامه ریزی اساسی و در نظر گرفتن تمامی جوانب انجام شود و متاسفانه در شرایط فعلی محیط پیاده راه فرهنگی پس از ساعت ۱۰ شب به بعد شرایط مناسبی ندارد.

وی به وجود گذر خوراک در دیگر شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در تصاویری که در تلویزیون مشاهده می شود در این گذرها ، امکان تردد برای خودرو ها وجود ندارد و محیط آن با سایبان ها و صندلی های مناسب چیدمان شده است و باید برای رشت نیز از چنین برنامه هایی استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 3 =