مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : تعامل بین رسانه و صنعت موجب ارتقای صنایع و توسعه اقتصادی است

0 16

۱۰شهرک صنعتی استان دارای تصفیه خانه فاضلاب است و احداث چهار تصفیه خانه فاضلاب دیگر در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان است.

عصر کاسپین/ مهدی محبوبی حسن کیاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با حضور در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت روز خبرنگار و  هفته حمایت از صنایع کوچک ، تعامل بین رسانه و صنعت را موجب ارتقای صنایع و توسعه اقتصادی دانست و اظهار کرد: شفاف سازی در فعالیت های اقتصادی توسعه صنعت را به دنبال دارد.

وی واحدهای صنعتی را نیازمند تبلیغات دانست و افزود: یکی از معضلات واحدهای صنعتی عدم نمایش محصولات و ناتوانی در فروش است و لذا شرکت شهرک های صنعتی با ایجاد نمایشگاه های خاص داخلی و خارجی افزایش فروش محصولات واحدهای صنعتی را در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، با اشاره به گذشت شش دهه از تاسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، عنوان کرد: این سازمان با دو ماموریت ایجاد زیرساخت ها برای توسعه شهرک های صنعتی و توسعه و ارتقای صنعت کشور فعالیت می کند.

محبوبی، فلسفه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی را حمایت از واحدهای صنعتی دانست و تصریح کرد: باید زیرساخت های شهرک های صنعتی را به حد مطلوب برسانیم تا برای سرمایه گذاران جاذبه ایجاد کند. در این راستا اقدام به استقرار تصفیه خانه، شبکه آب، برق و گاز، آسفالت و… در کلیه شهرک های صنعتی استان کردیم.

وی گیلان را دارای ۳۳شهرک صنعتی بهره بردار با ۷۱۲واحد صنعتی فعال دانست و گفت: بیش از ۷۲درصد واحدهای دارای پروانه بهره برداری مستقر در شهرک های صنعتی استان فعال هستند و مابقی واحدها مراحل ساخت و ساز را طی می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، فرایند واگذاری عرصه ها و ساخت و ساز و تکمیل سازه ها و سوله ها و در نهایت راه اندازی واحدهای صنعتی را زمان بر دانست و یادآور شد: تامین برق یکی از مهمترین زیرساخت های صنعتی است و متاسفانه در سال های گذشته با معضل کمبود برق در شهرک ها مواجه بودیم؛ به گونه ای که سال گذشته برخی از شهرک های ما به صورت مداوم روزانه بین دو تا چهار ساعت برق نداشتند لذا با همکاری وزارت نیرو این مشکل تا حدودی برطرف شد و کلیه شهرک های صنعتی یک روز در هفته خاموشی دارند و حداقل ضایعات ناشی از قطع برق را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت راه اندازی سی.اچ.پی(CHP) و تامین برق در داخل شهرک ها استفاده کردیم، ادامه داد: در حال حاضر شهرک های صنعتی رشت، صومعه سرا، ماسال، تالش و کیاشهر تولید برق سه، شش و ۱۲مگاواتی دارند و برق تولید شده به چرخه همان شهرک صنعتی باز می گردد.

محبوبی، شهرک صنعتی لوشان را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه نیروگاه خورشیدی دانست و اضافه کرد: تاکنون دو سرمایه گذار وارد عرصه شدند و ۲۵هکتار از اراضی شهرک صنعتی لوشان را در اختیارشان قرار خواهیم داد و امیدواریم تا پایان سال موفق به تامین برق شوند.

وی تملک اراضی گیلان برای شهرک های صنعتی را بسیار سخت دانست و بیان کرد: شرایط اقلیمی گیلان و وجود جنگل و مرتع، محدودیت هایی را برای واگذاری عرصه صنعتی ایجاد کرده، اما وفور آب یکی از جاذبه های سرمایه گذاری صنعتی در گیلان است. همچنین ۱۰شهرک صنعتی استان دارای تصفیه خانه فاضلاب است که از نظر زیست محیطی برای استان اهمیت دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، با بیان اینکه احداث چهار تصفیه خانه فاضلاب دیگر در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان است، متذکر شد: دو تصفیه خانه را تا پایان سال به بهره برداری خواهیم رساند.

محبوبی، بازفعال سازی واحدهای صنعتی را یکی از مهمترین برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی دانست و ابراز کرد: خیلی از واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیدند و مدتی فعالیت کردند و تولید داشتند، اما متوقف شدند لذا عارضه یابی از واحدهای صنعتی نیمه فعال و غیر فعال را در دستور کار داریم که با کمک اساتید دانشگاهی انجام می شود.

وی از راه اندازی سایت فروش آنلاین محصولات واحدهای صنعتی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال معرفی این محصولات به جامعه هستیم و لذا حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی را هدفگذاری کردیم که نشان دهنده یک برند قانونی از شرکت شهرک های صنعتی استان خواهد بود. در این راستا سال گذشته ۱۰۷واحد صنعتی استان را در نمایشگاه های داخلی و خارجی مستقر کردیم که بیش از ۵۷نمایشگاه خارجی بود و قراردادهای صادراتی خوبی منعقد کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان بیش از ۱۶درصد واحدهای صنعتی استان را صادرات محور دانست و تاکید کرد: از واحدهای صنعتی که توانایی صادرات دارند حمایت و هزینه استانداردسازی محصولاتشان را پرداخت می کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد کنسرسیوم های صنعتی صادرات محور، اظهار کرد: باید یک تشکل واحد برای صادرات محصولات صنعتی استان داشته باشیم.

محبوبی، تامین منابع مالی برای واحدهای صنعتی را فقط استفاده از تسهیلات بانکی ندانست و گفت: از طریق فرابورس و فروش سهام نیز می توان برای واحدهای صنعتی تامین مالی کرد. در این راستا به حوزه استارت آپ ها ورود کردیم و شرکت های دانش بنیان را راه انداختیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۱۰واحد صنعتی استان را دانش بنیان کردیم، افزود: تا پایان سال ۱۵واحد دیگر به جمع دانش بنیان ها افزوده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به آمادگی تامین مالی واحدهای صنعتی توسط صندوق ضمایت صنایع کوچک تا سقف پنج میلیارد تومان، عنوان کرد: سال گذشته ۴۰۰۰نفر ساعت دوره آموزشی قوانین و مقررات مالیات و بیمه و دارایی و ایمنی و بهداشت و حفاظت و فروش و بازاریابی را برگزار کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =