پیش‌بینی افزایش برداشت محصول از شالیزارهای رشت/ ایجاد ارزش افزوده از محصول برنج با گسترش صنایع تبدیلی

0 13

فرماندار رشت با اشاره به اینکه هنوز مرحله برداشت محصول زراعی امسال پایان نیافته، اظهار داشت: با تلاش مسئولین و همکاری موثر کشاورزان در مدیریت مصرف منابع آبی، پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش میزان برداشت برنج شالیزارهای شهرستان نسبت به سال گذشته است.

 عصر کاسپین/ امام پناهی در بازدید از بخش لشت نشاء با اشاره به پشت سر نهادن موفق بحران کم آبی در سال زراعی جاری، گفت: با توجه به اهمیت کاشت و تولید برنج در سبد درآمدی خانوارهای شهرستان، ضروری است تا با استفاده از تجربیات مفید بدست آمده، آماده مقابله با کم آبی های احتمالی در سالهای آینده باشیم.

فرماندار رشت در بازدید از یک واحد کارخانه شالیکوبی فعال در یکی از روستاهای لشت نشا نیز با اشاره به لزوم تجهیز، مدرن سازی و نوسازی کارخانه های برنجکوبی و در نتیجه کاهش ضایعات و افزایش کیفیت برنج تولیدی، گفت: خوشبختانه در سایه تلاش مسئولین و همکاری موثر کشاورزان در مدیریت مصرف آب، با وجود کاهش محصول در معدود نقاط شهرستان، موردی از سوخت محصول شالیزارها در اثر کم آبی گزارش نشده و به فضل خداوند پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصول برنج امسال شهرستان نسبت به سال گذشته است.

 وی در بازدید از واحد بسته بندی سبوس برنج و گندم ایجاد شده توسط این واحد برنجکوبی، اظهار داشت: توجه به صنایع تبدیلی با افزایش چند برابری درآمد حاصل از برنج زارها ضمن ایجاد اشتغال، نقش موثری در جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز دارند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به رتبه قابل اعتناء رشت در تولید برنج، ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی حول این محصول مهم کشاورزی را از جمله طرح های اولویت دار و مناسب سرمایه گذاری در شهرستان برشمرد.

 وی ادامه داد: با توجه بیشتر به صنایع تبدیلی و اکتفا نکردن به کسب درآمد از محصول اولیه، می توان کشاورزی را به حرفه ای سودآور برای خانوارهای روستایی تبدیل و تحولی بزرگ در سبد درآمدی روستاییان به وجود آورد.

امام پناهی در ادامه حضور خود در بخش لشت نشاء در بازدید از پروژه تعریض و بهسازی پل زیباکنار، ضمن استماع صحبت های اهالی و دهیاران مناطق همجوار، انجام این طرح را گامی موثر در کاهش بار ترافیکی و روانسازی تردد در محور کیاشهر به حسن رود برشمرد و مقرر داشت تا در اسرع وقت هماهنگی های لازم برای تشکیل جلسه ای با دستگاه‌های مرتبط و با هدف تسریع در شروع بکار مراحل اجرای پروژه و برطرف نمودن هرگونه موانع موجود آغاز کار، نظیر ترانس و تیر های انتقال برق و نیز شبکه انتقال آب شرب صورت پذیرد.

 گفتنی است با استقرار ادوات و مصالح مورد نیاز، عملیات تعریض پل زیبا کنار به زودی آغاز خواهد گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 8 =