آشنایی دهیاران با قوانین، اصلی ضروری در جهت توسعه روستاها / نقش مهم دهیاران در عبور از فضای غبارآلود و دشمن ساز

0 11

فرماندار‌ رشت با اشاره به مسئولیت حساس مدیریت روستایی در اجرای دقیق قوانین و پیگیری مطالبات مردمی، گفت: آشنایی و اشراف دهیاران به قوانین، عاملی مهم در استفاده بهتر از فرصت های سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های توسعه روستاها می باشد.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی ضمن حضور در کارگاه آموزشی دهیاران شهرستان که به منظور آشنایی آنان با قوانین و در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید؛ آشنایی با قوانین را امری مهم در زندگی تک تک افراد جامعه دانسته و اظهار امیدواری کرد تا در سایه قانون و التزام عملی به آن، شاهد تقویت امنیت پایدار و حرکت پرشتاب در مسیر توسعه ایران اسلامی باشیم.

 فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که آینده درخشان ایران تنها به دست ایرانی و با تکیه بر دانش بومی و همنوایی و همدلی یکایک شهروندان به دست خواهد آمد، اظهار داشت: اشراف و آشنایی دهیاران به عنوان مدیران اداره روستاها، نسبت به قوانین، ضمن فراهم آوردن امکان استفاده بهتر از فرصت‌های موجود، اجرای سریعتر طرح‌های توسعه روستایی و پیگیری نتیجه بخش مطالبات مردمی را در پی خواهد شد.

وی افزود: التزام مجریان قانون و کارگزاران دولت سیزدهم از جمله دهیاران به اعمال بدون تبعیض قوانین، علاوه بر کسب رضایت مردم عامل مهمی در امید آفرینی و شکل‌گیری نگاه امیدوار به آینده می باشد.

امام پناهی با ذکر این مطلب که اراضی کشاورزی و منابع طبیعی عنصر هویتی شهرستان می باشند، خاطرنشان کرد: دهیاران در خط نخست مقابله با دست اندازی به حدود هویتی و فرهنگی شهرستان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز قرار دارند.

وی تاکید کرد در بازنگری طرح های هادی، دهیاران ضمن پایبندی به قانون و نگاه همه جانبه نگر، رفتاری عادلانه داشته باشند.

فرماندار رشت تفکیک زباله از مبدا، انتقال دقیق مشکلات به مسئولان، فهرست اولویت ها و توجه به رونق‌ کشت دوم با استفاده از آموزش ها و نظرات کارشناسی مربوط مروجان جهاد کشاورزی را از دیگر موارد امیدآفرین در آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها برشمرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که دشمنان در جنگ ترکیبی که علیه ملت ایران به راه انداخته اند؛ ایران قدرتمند، سربلند و یکپارچه را هدف گرفته اند، ادامه داد: در روزهای نخست وقایع اخیر، فضای غبارآلود و دشمن ساز موجب گردید تا برخی افراد دچار شبهه شده و موضع مناسبی اتخاذ نکنند، اما با روشن شدن فضا و جدایی صف مردم از آشوبگران، همه آحاد جامعه بخصوص دهیاران، شوراهای اسلامی و معتمدین محلات وظیفه دارند تا نسبت به تبیین مسائل و افشای ابعاد توطئه های داخلی و خارجی دشمنان اقدام نمایند.

گفتنی است کارگاه آموزشی دهیاران شهرستان رشت، با هدف مرور و آشنایی بیشتر دهیاران تابعه با قوانین و هم افزایی قانونمند مسئولین، دستگاه ها و دهیاران برای استفاده بهتر از منابع، در طی دو روز و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، از سوی فرمانداری و دادستانی شهرستان در محل فرمانداری رشت برگزار گردید.

و در جریان این کارگاه آموزشی دهیاران شهرستان رشت با قوانین مرتبط با منابع طبیعی، محیط زیست، حفظ کاربری اراضی، طرح‌های هادی روستایی و آب منطقه ای آشنا شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =