گیلان استانی محبوب برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری/ رشت دارای بالاترین رقم اسکان مسافران در ۶ ماهه نخست سال جاری

0 11

فرماندار رشت با اشاره به وجود جاذبه و بسترهای متعدد و متنوع گردشگری تاریخی، اکو توریسم و گردشگری دریا محور در استان، اظهار داشت: شهرستان رشت با داشتن ظرفیت های بسیار گردشگری، از محبوب ترین مناطق استان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌باشد.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری رونمایی از پوستر اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان که با میزبانی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در سالن جلسات این اداره کل با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تشکر از متولیان و دست اندرکاران برگزاری این همایش و نمایشگاه، اجرای برنامه هایی از این دست را کاری ارزشمند در زمینه شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان و شهرستان ها دانسته و گفت: ارائه ظرفیت‌های گردشگری در قالب یک مجموعه پیوسته و منسجم برای معرفی به سرمایه‌گذاران و تلاش دستگاه ها برای تسریع در صدور مجوزهای قانونی لازم، از جمله مشوق های ضروری برای توسعه و ایجاد تحول در صنعت گردشگری استان می باشد.

امام پناهی فراوانی و پراکندگی ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و دریا محور در سطح شهرستان های گیلان را زمینه‌ای مناسب برای تحقق اهدافی مانند تقویت سبد درآمدی خانوار و افزایش چشمگیر اشتغالزایی دانسته و گفت: در این زمینه باید به گردشگری شهری در کنار سایر بسترهای موجود، توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی افزود: ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ذیل سرفصل های مشخص، مانند گردشگری شهری، گردشگری روستایی، گردشگری دریا محور، گردشگری تاریخی و گردشگری فرهنگی در آسانی تصمیم گیری و انتخاب بستر مناسب فعالیت سرمایه‌گذاران، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

فرماندار رشت با یادآوری این مطلب که زمانی امکان موفقیت در برنامه‌ها و بهره مندی از نتایج مثبت توسعه صنعت گردشگری وجود خواهد داشت که تمایل به اسکان و ماندگاری گردشگران افزایش یابد، گفت: با توسعه اماکن و زیرساخت های اسکان مسافران، امکان بهره مندی بیشتر از فواید اقتصادی ورود گردشگران در تمام ایام سال، فراهم خواهد گردید.

وی با اشاره به ورود بیش از ۵۲ میلیون مسافر در ۶ ماهه نخست سال جاری به استان، بیشترین اقامت گردشگران را در شهرستان رشت اعلام و خاطرنشان کرد: ساماندهی و نظارت بر فعالیت مسافر کاشانه ها، در کنار ارتقاء خدمات این مراکز، می توانند نقش مهمی در تمایل به ماندگاری مسافران در مناطق مختلف ایجاد نماید.

گفتنی است در پایان این نشست خبری با حضور فرماندار رشت و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پوستر اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =