دکتر بالو: گیلان در بخش احداث بیمارستان به‌شدت عقب‌مانده است

0 13

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه این استان در بخش احداث بیمارستان به‌شدت عقب‌مانده، گفت: حداقل ۳۰ سال است که در رشت بیمارستان دولتی درخور مردم ساخته نشده و برخی از آن‌ها نیز قدمتی ۱۰۰ ساله دارند.

عصر کاسپین/ مهندس بابک دلاورنیا – مدیر منطقه‌ یک نظارتی به همراهی مهندس عارفی از کارشناسان اداره کل منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دفتر ریاست دانشگاه دیدار و در خصوص طرح‌های عمرانی و منابع فیزیکی حوزه سلامت گیلان گفت‌وگو کرد.

دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اذعان به استعداد و توان بالای مجموعه مدیریت منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: با تلاش این مجموعه، طرح‌های بزرگی در نظام سلامت استان به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون نیز ۳۰۰ طرح عمرانی در بخش بهداشتی شروع‌شده و با تمام ظرفیت در حال پیشروی است.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی و کند پیش رفتن برخی از طرح‌های عمرانی در حوزه بهداشت، افزود: با توجه به کمبود فضای فیزیکی در عرصه بهداشت و همچنین استیجاری بودن اغلب ابنیه بخش بهداشت، اتمام این پروژه‌ها بسیار مورد تأکید است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه دو طرح عمرانی بزرگ در آستارا و صومعه‌سرا در دست احداث است، تصریح کرد: کلینیک ویژه صومعه‌سرا و طرح توسعه اورژانس در آستارا با تمام توان در دست احداث بوده و در تلاشیم تا پیش از دهه فجر امسال، اتمام و به بهره‌برداری مردم برسد.

دکتر بالو افزود: طرح‌های دیگری در گیلان ازجمله در چابکسر و بندر انزلی نیز وجود دارند که در صورت تأمین اعتبار، قابلیت افتتاح در دهه فجر امسال را دارند.

وی همچنین به طرح‌های مشترک در دست احداث دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان پورسینا و تکمیل دانشکده پزشکی نیازمند یاری و مساعدت وزارت بهداشت است.

۰سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه این استان در بخش بیمارستان سازی به‌شدت عقب‌مانده، گفت: حداقل ۳۰ سال است که در رشت بیمارستان دولتی درخور مردم ساخته نشده و برخی از آن‌ها نیز قدمتی ۱۰۰ ساله دارند.

دکتر بالو با اشاره به جمعیت بالای دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری در گیلان و حضور گردشگران و مسافران حداقل دو برابری آن در برخی از ایام سال، خاطرنشان کرد: رشت بین ۸۰۰ تا یک هزار تخت درمانی کم دارد. 

وی گفت: گیلان هم برای بازسازی بیمارستان‌ها و هم احداث بیمارستان‌های جدید به‌شدت نیازمند اعتبارات ملی است.

 

مهندس بابک دلاورنیا – مدیر منطقه‌ یک نظارتی اداره کل منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با اشاره به اجرای چندین طرح عمرانی سلامت‌محور در گیلان، اظهار کرد: طرح‌های بزرگ بهداشتی و درمانی گیلان باید دارای مشاور و اخذ پروانه ساخت نیز در آن‌ها جزو اولویت باشد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به دانشگاه‌هایی که در حوزه ساخت‌وساز فعال باشند، تامین اعتبار  می‌کند، افزود: دو طرح در صومعه‌سرا و آستارا تا پیش از سفر رئیس‌جمهور به گیلان تا پایان سال با تزریق منابع وزارتی آماده افتتاح می‌شوند.

مدیر منطقه‌ یک نظارتی اداره کل منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گیلان در طرح تحول سلامت آن‌طور که باید نتوانسته اهداف طرح را در استان محقق کند و ازاین‌رو اعتبارات وزارتی نیز شامل حال گیلان نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − دوازده =