رفع مشکلات و خدمت به مردم هدف نهایی پژوهش و تحقیق/ از همه ظرفیت دانشگاه در تولید پژوهش کیفی‌تر بهره‌ گرفته شود

0 15

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان رفع مشکلات و خدمت به مردم را هدف نهایی پژوهش و تحقیق دانست و گفت: باید از همه ظرفیت دانشگاه در تولید پژوهش کیفی‌تر بهره‌ گرفته شود.

عصر کاسپین/ دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در نشست مشترک با جمعی از محققان و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بین ۶۸ دانشگاه در حوزه تحقیقات در ردیف دوازدهم قرار دارد و کسب این جایگاه، مرهون تلاشهای محققان و پژوهشگران است.

 

وی با بیان اینکه تولید مقالات و پژوهش مهم، لازم و ضروری است اما کافی نیست، افزود: هدف از پژوهش، خدمت رساندن به مردم است و اگر غایت هر پژوهش، به تولید محصول نهایی ،  انتشار به عنوان  مقاله علمی  در کتب مرجع،  و یا انتفاع  مردم منجر نشود، نشان میدهد که بخشی از این چرخه ، معیوب و یا ابتر باقی مانده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از راهکارهای امروز استان برای برون رفت از چالش‌ها را تولید پژوهش‌های کاربردی دانست و گفت: مشکلات و چالشهای بسیار زیادی در کشور و استان گیلان وجود دارد که باید با تولید پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی، حل و فصل شود.

 

دکتر بالو بر ضرورت عمق بخشی به روابط علمی اساتید، گروه‌های آموزشی، دانشکده‌ها و همچنین دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: ایجاد ارتباط بین اعضای هیئت علمی، دانشکده ها و  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دیگر دانشگاه ها میتواند مسیر حل مشکلات و چالش ها را تسهیل و معضلات و چالشها را به تولید راه حل، نزدیک کند.

 

وی با بیان اینکه باید به دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یک خانه بزرگ نگریسته و همه در رشد و تعالی به یکدیگر کمک کنند، افزود: همه ظرفیت علمی، تجهیزاتی، آزمایشگاهی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه تحقیقات و فناوری باید بسیج شوند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان از ظرفیت بسیار بالایی در تولید علم و پژوهش برخوردار است و باید از همه این ظرفیت ها جهت تولید علوم و پژوهش‌های کیفی تر استفاده شود.

 

دکتر بالو  بر رسیدن به دانشگاه نسل پیشرو و قابل اتکای دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و افزود: امروزه دانشگاه های کشور از مرحله تولید علم و پژوهش با بهره‌گیری از قوه فناوری به تولید محصول رسیده‌اند و باید چشم اندازه حوزه تحقیقات و پژوهش دانشگاه نیز در همین راستا، برنامه‌ریزی شود.

 

وی افزود: کار برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل به‌روز، بسیار زیاد است، اما این مهم، نیازمند همتی بی‌مثال و مضاعف است که بدون شک رسیدن به آن با توجه به ظرفیت عظیم هیئت علمی و ظرفیت‌های موجود، حتمی است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به موضوع کمبود فضای فیزیکی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت:یکی از بزرگترین و ابتدایی‌ترین نیازها برای تولید محصول و فناوری های نو، داشتن فضای کافی است که متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اغلب بخش‌ها، از  کمبود این مزیت، رنج می‌برد.

 

دکتر بالو با بیان اینکه آینده‌ای روشن و رو به رشد در انتظار محققان و پژوهشگران فراهم شده، تصریح کرد: کمبود فضای فیزیکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک ضعف است، اما در همین فرصتهای سخت و مشقت‌بار است که  میتوان به جایگاه رفیعتری دست‌یافت.

 

گفتنی است، در پایان این نشست از محققان و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر و تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =