سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت مستحق توجه و مساعدت است

0 18

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هرگونه کمک به آسایشگاه معلولین رشت در جهت کاهش بار بیمار در مراکز درمانی است، گفت: آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت وظایف سنگین دیگر سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی را بر دوش می‌کشد و مستحق توجه و مساعدت است.

 

عصر کاسپین/ سید علی حسینی – مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از اقدامات سلامت‌محور آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت، اظهار کرد: ارائه خدمات به جمعیت ۴۶۰ نفری با در نظر گرفتن شرایط کنونی طاقت‌فرسا و قابل‌تحسین است.

 

وی بر ضرورت همکاری همه‌جانبه با تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت تأکید کرد و افزود: آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت وظایف سنگین دیگر سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی را بر دوش می‌کشد و مستحق توجه و مساعدت است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی این دستگاه خدمات رسان به همه قشرها ازجمله جامعه سالمندی و معلولان خبر داد و افزود: در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده هرگونه همکاری با آسایشگاه معلولین است.

 

دکتر بالو با اشاره به استقبال پزشکان از امور خیرخواهانه و نیکوکارانه، گفت: ویزیت  معلولین و سالمندان در آسایشگاه  توسط پزشکان متخصص و ارائه خدمات درمانی در دستور برنامه‌های علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه کمک به آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت، کمک به نظام سلامت استان است، تصریح کرد: آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت موسسه‌ای مردم‌نهاد است و در جهت خدمات اجتماعی سلامت‌محور حرکت می‌کند و کمک به آن در راستای کاهش بار بیماری در مراکز بیمارستانی است.

 

سید علی حسینی – مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان نیز در این نشست با تقدیر از همه متولیان در امر تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه به‌ویژه قشر سالمندان و معلولان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همیشه بازوی قابل‌اتکا برای آسایشگاه معلولین رشت و مددجویان آن بوده است.

 

وی با بیان اینکه ۴۶۰  سالمند و معلول در آسایشگاه بستری هستند، افزود: ۲۶۰ تن از این مددجویان، بی‌سرپرست هستند.

 

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اشاره به حسن توجه آیت‌الله رئیسی – رئیس‌جمهوری به قشر سالمند و معلولان و سرکشی وی از کهریزک، گفت: در  آسایشگاه کهریزک یک هزار و  ۳۰۰ مددجو در مقیاس جمعیت ۱۳ میلیونی نگهداری می‌شوند، در حالیکه در استان گیلان با جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری، به ۴۶۰ مددجو خدمات مراقبتی و توان‌بخشی ارائه می‌ شود، ازاین‌رو باید توجه مسئولان به آسایشگاه بیشتر باشد.

 

حسینی، مردم گیلان و نیکوکاران آن  را بسیار مهربان و اجتماعی توصیف کرد و  برای حفظ و افزایش کمی و کیفی خدمات مددجویان، یاری و مساعدت مسئولان و مردم نیکوکار را  خواستار شد.

 

وی همچنین در ادامه به  بخشی از نیازمندی‌های آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت  ازجمله حضور هر هفته یک متخصص در آسایشگاه جهت مشاوره و ارائه خدمات درمانی و تأمین برخی از تجهیزات بیمارستانی نظیر تخت‌های درمانی اشاره کرد. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =