مدیر عامل برق منطقه ای گیلان: تولید برق، به شدت به گاز وابسته است

0 13

نیروگاه های حرارتی برای تولید انرژی برق، نیاز مبرمی به انرژی گاز دارند.

عصر کاسپین/ بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اعلام مطلب فوق، گفت: بسیاری از نیروگاه های حرارتی کشور، گاز سوز بوده و برای تولید برق به گاز نیاز دارند و در صورتی که در تامین سوخت گاز نیروگاه مشکلی پیش آید، بطور حتم در تامین برق هم مشکل خواهیم داشت.  

وی افزود: در فصل سرما که با مصرف بالای انرژی گاز توسط مشترکان خانگی مواجه می شویم، به علت ارتباط تنگاتنگی که بین این دو انرژی وجود دارد، در تامین گاز نیروگاه ها و صنایع خلل وارد می شود و می تواند چالش هایی را در تامین برق به وجود آورد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: با مصرف بهینه تواَمان گاز و برق می توان این مشکل را حل کرد تا انرژی های برق و گاز به اندازه کافی در اختیار همه مشترکان قرار گیرد.
وی افزود: با تنظیم دمای خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی و با راهکارهای ساده  دیگری چون لباس مناسب پوشیدن، درزگیری و استفاده از پرده های ضخیم می توان از هدررفت انرژی جلوگیری کرد و به صنعت های برق و گاز کمک نمود.

داراب زاده گفت: در صورتی که مردم عزیز استفاده بهینه از انرژی گاز را رعایت نکنند، نیروگاه ها به استفاده از سوخت دوم خود، یعنی گازوئیل برای تولید انرژی برق اقدام خواهند کرد که این امر می تواند به آلودگی بالای محیط زیست منجر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 14 =