تأسیس بنیاد مسکن نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران

0 16

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیام تبریک صادر کرد.

عصرکاسپین/در متن این پیام آمده است : ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل (ره) در افتتاح حساب۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ایجاد فصل جدیدی از توسعه خدمات عمومی در بخش زیربنایی و مهم تأمین مسکن می باشد.
نگاه و حیاتی، دور اندیشانه و دستور حکیمانه ایشان مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نشان از اهمیت و جایگاه ویژه مساله تامین مسکن در برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و محرومیت زدایی در جامعه دارد. بی تردید یکی از اهداف بلند حضرت امام (ره) ،محرومیت زدائی از زندگی محرومین و مستضعفین میهن اسلامی خصوصا در روستاها بوده است .معمار کبیر انقلاب اسلامی با ژرف اندیشی و دیدگاه منیع خود در این راستا در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ اقدام به تاسیس نهادی انقلابی و مردمی نمودند که این نهاد از بدو انقلاب تا کنون با هدف تامین مسکن محرومین و اجرای پروژه های عمرانی همواره در این راستا یکی از پر تلاش ترین دستگاههای اجرائی بوده است.

بحمدا… بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چهار دهه در زمینه خدمت به آحاد مردم عزیز جامعه به ویژه روستائیان محروم در رابطه با تهیه و اجرای طرح هادی، بهسازی و نوسازی مسکن، صدور سند مالکیت، تملک و تفکیک و واگذاری زمین، احیاء بافت های با ارزش، تهیه و اجرای طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاهها در روستاها و بازسازی مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی و همچنین تولید مسکن محرومین و اقشار کم درآمد در شهر های کمتر از ۲۵۰۰۰ نفر جعیت منشأ مثمر ثمر بوده است. که به همین سبب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این نهاد انقلابی را از صدقات جاریه و یکی از با برکت ترین یادگارهای امام بزرگوار عنوان کرده اند.

اکنون خداوند بزرگ را سپاس می نهیم که بار دیگر توفیق گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰حضرت امام خمینی(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را، به ما ارزانی داد. یاد بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعین سلامت را گرامی می داریم و با عنایت و حمایت خاصه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تلاشهای همه جانبه دولتمردان و همت مسوولان و کارکنان خدوم این نهاد انقلابی در راستای تأمین مسکن محرومان، توسعه و عمران روستاهای کشور و … بخش عمده ای از این نیاز در کشورمان به ویژه در روستاها برطرف شده است.
اینجانب فرا رسیدن ۲۱ فروردین ماه، سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تقارن آن با ماه میهمانی خداوند را با تقدیر از تلاش ها و خدمات همکاران خدوم این نهاد انقلابی به مردم شریف استان تبریک عرض می نمایم و موفقیت روز افزون آنان در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و تحت ولایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را از درگاه ایزد منان خواستارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =