شعار”سلامت برای همه” با همت و تلاش همه جانبه مسوولان تحقق می یابد

0 11

در پیام سرپرست دانشگاه آمده است:

عصر کاسپین/ هفته ملی سلامت به عنوان یکی از برنامه مهم وزارت بهداشت، هر ساله در اردیبهشت ماه با هدف ارتقای سواد سلامت و اطلاع رسانی در خصوص دستاوردهای مربوط به این حوزه، برگزار می شود.

هفته سلامت امسال نیز که از ۹ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود، با شعار “سلامت برای همه” بر دسترسی عادلانه به خدمات سلامت برای آحاد جامعه تاکید دارد.
بی شک تحقق این شعار که هدف اصلی سازمان جهانی بهداشت و نظام سلامت کشور است، همت و تلاش همه جانبه سیاستگذاران و مسوولان دستگاههای اجرایی را می طلبد.

عناوین روز شمار هفته سلامت امسال بر سلامت خانواده، جوانی جمعیت و سالمندی سالم، دسترسی عادلانه به سلامت، تاثیر جامعه سالم بر رشد تولید و اقتصاد خانوار و نقش رسانه در آگاهی بخشی جامعه در حوزه سلامت اشاره دارد که هرکدام برای دستیابی به شعار” سلامت برای همه” نقش بسزایی ایفا می کنند.

برگزاری برنامه های متنوع در هفته سلامت، فرصتی را برای متولیان حوزه بهداشت و درمان فراهم می آورد تا با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در زمینه پیشگیری و درمان بیماریها، گام های موثری را در ارتقای سواد سلامت جامعه بردارند.
ارایه دستاوردهای حوزه سلامت و به نمایش گذاشتن زحمات دست اندرکاران این عرصه نیز می تواند در قدرشناسی مردم از آنان اثر گذار باشد.
بی تردید ایثارگری ها و از جان گذشتگی های تلاشگران حوزه سلامت بویژه در همه گیری بیماری کرونا در کلام نمی گنجد‌ و در این فرصت کوتاه شاید بتوان بخش کوچکی از فداکاریهای آنان را به تصویر کشید.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانباختگان مدافع سلامت ، از تلاشهای ارزنده همه متولیان نظام سلامت به ویژه اساتید، مسوولان، کارکنان و دانشجویان علوم پزشکی گیلان که شبانه روز در ارایه خدمات مطلوب از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند، قدردانی نموده و از خداوند منان برای همگان سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت دارم.

دکتر محمدتقی آشوبی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − نه =