گیلان با ۳۰۰ واحد تولیدی قطب اول صنایع سلولزی کشور است

0 7

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: این استان با ۳۰۰ واحد تولیدی قطب اول صنایع سلولزی کشور و مقام اول را در تولید اوارق فشرده چوبی و پالت‌سازی دارد.

عصر کاسپین/ تیمور پورحیدری روز یکشنبه گفت: درحال حاضر نیاز اولیه مجتمع‌های پتروشیمی و سایر کارخانجات کاشی، سرامیک و پالت کشور توسط واحدهای صنعتی این استان تامین می‌شود.

وی افزود: گیلان برای تامین مواد اولیه در سالیان اخیر در زارعت چوب از استانهای پیشرو بوده و در حوزه جنگلها و منابع طبیعی بیشترین عملکرد را با حمایت صنایع بزرگ استان داشته است.

وی تصریح کرد: در این استان پنج کارخانه بزرگ ام. دی. اف، نئوپان و ۲ کارخانه بزرگ در صنعت بسته بندی کاغذ و ۲ واحد بزرگ و شاخص پالت سازی وجود دارد.

پورحیدری اضافه کرد:صنایع سلولوزی شامل واحدهای تولیدی نئوپان، ام دی اف، کاغذ قهوه‌ای (بسته‌بندی مقوا یا کرافت)، انواع کارتن و پالت سازی و صنایع سلولوزی بهدلشتی می شود که تعداد این واحد ها در این استان حدود ۳۰۰ واحد تولیدی است.

وی یادآور شد: در حوزه نئوپان نیز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بطور واقعی ام دی اف و نئوپان تولید می کنیم. در تولید کاغذ نیز سالانه در این استان حدود ۸۰ هزار تن کاغذ بسته بندی یا کرافت تولید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + هفده =