دهکده فناوری و نوآوری فشتام به عنوان قطب نوآوری و فناوری در منطقه و شمال کشور شناخته شود

0 20

دکتر حاتم زاده با همراهی معاون فناوری و نوآوری و مدیر مراکز رشد این سازمان، از دهکده فناوری و نوآوری فشتام بازدید کردند.

عصر کاسپین/ دکتر حاتم زاده در این بازدید با هریک از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در این مجتمع درباره دستاوردهای آن شرکت و چالش های موجود گفتگو کرد. وی ضرورت رویکردهای خلاقانه و نوآور مبتنی بر فناوری را در این مجتمع اجتناب ناپذیر دانست و اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از تجربه ۲۰ ساله پارک علم و فناوری گیلان، بتوان رویکرد توسعه نوآوری را در استان سرعت بخشید.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در این بازدید وجود این دهکده و شرکتهای دانش بنیان و فناور آن را جهت رفع نیازهای اساسی استان و حتی کشور در بخش های مختلف صنایع خصوصا کشاورزی و صنعت غذایی ضروری و نقش آن را در توسعه زیست‌بوم نوآروی در استان مهم دانست.

در این بازدید ۴ ساعته مهندس ابراهیم کوهستانی مدیر دهکده فناوری و نوآوری فشتام، درباره این مجتمع نیمه صنعتی و دانش بنیان، گزارشی ارائه کرد و در مورد شکل گیری و تاریخچه این مجتمع توضیحاتی بیان نمود.

مدیر دهکده فناوری و نوآوری فشتام درباره اقدامات زیر ساختی که طی دوسال گذشته صورت گرفته گفت: یکی از زیرساخت‌های بسار مهم در هر مجتمع تجاری – صنعتی، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت و ارتباطات پایدار است که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری استانداری و برخی دستگاه های اجرایی توانستیم بستر فیبر نوری ‘تلفن و اینترنت’ پایدار را استاندار سازی نماییم و پروژه ارتباطی همراه اول را با نصب دکل ۴۸ متری و راه اندازی اپراتور رایتل را به صورت مشترک اجرا نماییم.

وی افزود: انجام آسفالت جاده دسترسی محلی یکی دیگر از اقدامات زیر ساختی بود که برای تسهیل در حمل و نقل و سهولت راه ارتباطی این دهکده را فراهم می نمود.

کوهستانی در خصوص تغییر نام این مجتمع گفت: در گذشته ” مجتمع نیمه صنعتی- کارگاهی فشتام ” به عنوان نام این مجموعه به هویت صنعتی آن اشاره داشت که با توجه به حضور شرکت های دانش بنیان و فناور؛ نیاز به بیان صفات و مشخصاتی بودیم که باعث تشخیص و تمایز افراد و جامعه با ماهیت این مجموعه شود. از این رو نام ” دهکده فناوری و نوآوری فشتام” را برگزیدیم و همین امر سبب شد تا معیارها و شاخص های رسیدن به چشم انداز این مجتمع توسعه یابد و همین موضوع به عنوان یک معیار برای توسعه نوآوری و عاملی برای ارتقای کیفیت محیط شود.

وی افزود: این مجتمع حاصل تلاش شرکت های نوآور و فناوری است که با تمام محدودیت ها توانستند بر چالش های خود پیروز شوند و طی ۵ سال گذشته پذیرش و حمایت از حدود ۵۰ واحد صنعتی فناور و دانش بنیان و اشتغال حدود ۳۰۰ نفر در حوزه دانش بنیان، نشانه ای از روند رو به رشد این دهکده فناوری است.

کوهستانی کیفیت تولیدات شرکت های فناور مستقر در این دهکده را بالا اعلام کرد و اذعان داشت محصولات و تولیدات این شرکت‌ها علاوه بر بازارهای داخل کشور در بازارهای خارجی هم عرضه شده که مورد استقبال نیز قرار گرفته است و ما در این دهکده شاهد صادرات محصولات هم بوده‌ایم.

وی در خصوص پذیرش در این مجتمع گفت: هر شرکتِ دارای ایده نوآورانه برای پذیرش در این مجتمع، علاوه بر شاخص‌های پذیرش شرکت های فناور باید دارای یک تیم تخصصی در حوزه ایده محوره خود باشد. از این رو باید گفت که سیاست پذیرش در دهکده فناوری و نوآوری فشتام بر اساس تیم های تخصصی است نه افراد.

وی افزود: شعار ما در دهکده ” تولید محصولات و خدمات بر پایه دانش ” و رویکرد ما ” ارتقای سطح فناوری محصولات و خدمات صنایع؛ توسط شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در دهکده” است.

کوهستانی در پایان ابراز امیدواری کرد که دهکده فناوری و نوآوری فشتام به عنوان قطب نوآوری و فناوری در منطقه و شمال کشور شناخته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =