۳۷۰۰واحد مسکونی در طرح نهضت ملی در روستاهای گیلان تکمیل شد

0 63

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه سهمیه روستاهای استان از نهضت ملی مسکن در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱؛ ۹هزار واحد است، گفت: از این تعداد سه هزار و ۷۳۵ واحد به صورت کامل تکمیل شده است.

عصر کاسپین/ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: در این راستا ۱۲ هزار و ۵۳۲ متقاضی واجد شرایط خودمالک شناسایی و به بانک عامل معرفی شدند که از این تعداد تا کنون هشت هزار و ۸۸۲ متقاضی با بانک عامل قرار داد بستند.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی هفت هزار و۹۴۲ واحد روستایی از این تعداد قرارداد در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است؛ ضمن اینکه سقف و اسکلت بندی ۶ هزار و ۸۰۵ واحد پایان یافته و پنج هزار و ۳۶۵ واحد به مرحله سفت کاری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین از بهره برداری یک هزار و ۳۲۱ واحد روستایی نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت امسال در استان خبر داد و گفت: برای ساخت این تعداد ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و ۳۰۲ میلیارد تومان آورده مردم استفاده شده است.

وی یاد آور شد: تا کنون از ۹ هزار واحد سهمیه نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان سه هزار و ۷۳۵ واحد به صورت کامل تکمیل شده است.

دائمی، به ساخت مسکن در قالب نهضت ملی در شهرهای کوچک و تا یکصد هزار نفر جمعیت در استان نیز اشاره و بیان کرد: یک هزار و ۸۲۳ واحد با پیشرفت های فیزیکی مختلف از فونداسیون تا نازک کاری در شهرهای کوچک و تا یکصد هزار نفر جمعیت در استان در حال ساخت است.

۴۹۶ پروژه طرح هادی در ۲ سال اخیر برای روستاهای گیلان تعریف شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه ۷۳۴ میلیارد تومان برای اجرای ۴۹۶ پروژه در روستاهای استان اعتبار پیش بینی شده است، گفت: ابتدای سال ۱۴۰۰ شاخص اجرای طرح هادی ۴۸ درصد و اکنون به ۵۲ درصد رسیده است.

وی همچنین به تعداد سندهای روستایی صادره در سال‌جاری اشاره و بیان کرد: از ۲۱ فروردین ماه امسال مقارن با سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام تا کنون ۲ هزار و ۱۳۶ سند روستایی در استان صادر شده که شاخص صدور این سندها در سال ۱۴۰۰، ۳۸ درصد بوده که اکنون به ۴۰ درصد رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.