رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: تمام تلاش ما باید ارتقای عادلانه زیرساخت‌های سلامت باشد

0 59

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خدمت صادقانه و شفاف به مردم را رکن غیر قابل تغییر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: تمام تلاش ما باید ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت و توزیع عادلانه آن‌ها باشد.

عصر کاسپین/ عصر امروز نشست شورای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست پیرامون طرح‌های عمرانی نظام سلامت در بخش بهداشتی نظیر خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

همچنین در این نشست پیرامون کمبود منابع مالی طرح‌های عمرانی، استفاده از منابع ملی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت قانون مولد سازی املاک برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ، رایزنی و گفت‌وگو شد.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به عقب‌ماندگی برخی روستاها در بخش بهداشت، اظهار کرد: باید خانه‌های بهداشت مستهلک و فرسوده با اولویت در استان شناسایی و سریعاً در دستور کار بازسازی قرار بگیرد.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن سال تحصیلی جدید در مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: تمام فضای فیزیکی آموزشی، رفاهی و خوابگاهی مورد نیاز کادر آموزشی باید سریعاً تمام و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، به بهره‌برداری برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت جذب تجهیزات پزشکی پیشرفته، گفت: تمامی مراحل نصب و راه‌اندازی تجهیزات پزشکی در واحد‌های آموزشی درمانی و بیمارستانی باید با محوریت مدیریت تجهیزات دانشگاه و همکاری دیگر مسوولان‌ سریعاً انجام شود.

دکتر آشوبی خدمت صادقانه و شفاف به مردم را رکن غیر قابل تغییر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: تمام تلاش ما باید ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت و توزیع عادلانه آن‌ها به دور از حواشی‌ پیش‌بینی‌شده و غیرمترقبه باشد.

گفتنی است در این نشست پیرامون طرح‌های عمرانی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، طرح‌های توسعه‌ای، توسعه و بهسازی بخش‌های بستری و راه‌اندازی دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی پیشرفته آن نیز گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 13 =