گیلان آماده برگزاری رویداد بزرگ انتخابات ۱۱ اسفند است

0 11

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گیلان فراهم است.

عصر کاسپین/ اسدالله عباسی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست ویژه ستاد انتخابات گیلان که با حضورمحسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزار شد ، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: این رویداد ملی که نقطه ضعف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ، باید به جشن ملی در تقویم کشور بدل شود.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مسیر برگزاری هرچه بهتر انتخابات ۱۱ اسفند ، گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گیلان فراهم است.

عباسی با بیان اینکه اعضای هیات های نظارت و اجرایی انتخابات اسفندماه در استان تعیین شده، خاطرنشان کرد : چهار راهبرد مقام معظم رهبری شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اعلام تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات گیلان در هیات نظارت و بررسی اعتراض برخی از نامزدها در شورای نگهبان افزود: در بررسی اعتراضات ممکن است که برخی از نامزدها به صحنه رقابت برگردند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: گیلانیان همواره در صحنه‌های سرنوشت ساز حضوری باشکوه داشتنه اند ، در این راستا اطمینان داریم که این دوره از انتخابات نیز با حضور گسترده مردم پای صندوق های رای ، نقشه‌های دشمنان نقش برآب می شود.

استاندار گیلان بر لزوم هم افزایی و تعامل همه ارکان برگزاری انتخابات و پرهیز از هرگونه جانبداری از نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: نامزدهای انتخابات نیز باید در این رقابت ، انصاف و عدالت را سرلوحه خود قرار دهند.

گیلان در برگزاری انتخابات تجربه و سابقه ای درخشان دارد

محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ۱۱ اسفند و اهمیت آن در سرنوشت ایران اسلامی ، اظهار کرد: منویات رهبر انقلاب در خصوص انتخابات چراغ راه ما در اجرای هرچه بهتر این رویداد بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته برای برگزاری انتخابات امسال برنامه ریزی و اتحاذ تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفت و تمام برنامه‌ها بر اساس چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت انجام و دنبال می شود.

اسلامی با اشاره به تغییر قانون انتخابات و با تاکید بر مطالعه آن توسط مجریان برگزاری انتخابات در استان‌ها ، اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون جدید، رای دهندگان می‌توانند با شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت و کارت نظام وظیفه رای دهند و وزارت کشور به عنوان مجری باید بستر لازم را بدین منظور فراهم کند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه گیلان از استان‌های نخست در میزان تایید صلاحیت نامزدهاست، اضافه کرد: این استان در برگزاری انتخابات تجربه و سابقه ای درخشان دارد، ضمن آنکه از مجموعه عوامل و نیروهای دارای تبحر برخوردار است.

اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به تولید محتوا در موضوع انتخابات خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه مشارکت، فرهنگ سازی و تولید محتوا با این موضوعات نیز جزو استان های پیشرو است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گیلان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات گفت: ۲ هزار و ۶۸۸ صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه در استان پیش بینی شده و فعالیت ۱۲ صندوق ویژه بانوان نیز در ۱۲ شهرستان مدنظر است.

محمد جلایی اظهار کرد: اقدامات ستاد انتخابات گیلان نیز در راستای قانون جدید انتخابات است و کارها نیز بر اساس جدول زمانبندی پیش می رود.

استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری چهار نماینده و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + سه =