دکتر معصومی ، شگفتی ساز و قطب شاخص انتخابات فومن و شفت

0 1,036

انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه فومن و شفت در همه ادوار دارای هیجان ها و حاشیه ها و حساسیت های فراوانی بوده است. شب های پر هیجان انتخابات در حوزه فومن و شفت ، نوید یک انتخابات رقابتی و جذاب را می دهد. در حوزه انتخابیه فومن و شفت برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس ، بیش از ۵۰ نفر ثبت نام کردند که بیش از ۳۰ نفر از آنان تایید صلاحیت شدند ‌و در این دوره با هم به رقابت خواهند پرداخت.

عصرکاسپین /نگاه اجمالی به روند عملکرد نماینده فعلی یعنی آقای بهروزی فر، نشان می دهد که مردم دو شهرستان از کارکرد و وعده های حاج خلیل دل خوشی ندارند و پیکان انتقادات به سوی بهروزی فر می باشد. آنها که دوره پیش به حاج ناصر عاشوری ، نماینده ادوار ؛ نه بزرگ گفته بودند و با ۲۰ هزار اختلاف ، حاج ناصر را به خانه و حاج خلیل را به مجلس فرستاده بودند ؛ حالیه اکثریت و عامه در مقایسه عملکرد این دو ، حاج ناصر عاشوری را بسیار کارآمدتر از نماینده فعلی می دانند.

در این دوره از انتخابات ، چهره همیشه فینالیست انتخابات یعنی حاج ناصر عاشوری ، حضور ندارد و برای کاندیداتوری ثبت نام نکرده است. فرصتی که موجب شد تا هر کس که هوس نمایندگی کرده بود ، خود را برای کاندیدا شدن آماده نماید و نام نویسی کند. در انتخابات پیش روی فومن و شفت ، حداقل ۱۰ نفر از چهره های مطرح سیاسی و شناخته شده ، کاندیدای انتخابات شده اند. چهره هایی جدید چون دکتر معصومی معاون قضایی دادگستری مرکز استان ، مهندس امام پناهی فرماندار پیشین رشت ، شاهین علیزاده معاون پیشین فرمانداری فومن ، دکتر علیدوست عضو پیشین شورای شهر فومن ، سید تقی موسویان شهردار سابق انزلی و چهره های دیگری امسال تنور انتخابات را گرم می کنند.

حمید رضا امام پناهی برادر سه شهید و فرماندار پیشین رشت از یک سال پیش بصورت غیررسمی فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرد و موج خوبی ایجاد کرد اما رفته رفته با آمدن نامزدهای جدید ، موج امام پناهی کمتر شد. به ویژه از زمانی که دکتر سید کریم معصومی پا به عرصه گذاشت.

دکتر معصومی ، یک قاضی قانونمدار و مردمی ، از مهرماه امسال پا به عرصه رقابت ها گذاشت، هر چند زمان دیرهنگامی را انتخاب کرد اما خوب شروع کرد و از تیم رسانه ای کارکشته و حرفه ای برخوردار بود. موج و صدای دکتر معصومی طی مدت کوتاهی در همه جای فومن و شفت پیچید و حتی کارشکنی رقبا نیز نتوانست موج معصومی را خاموش کند. آقای قاضی هم اکنون در تورنمنت انتخابات فومن و شفت ، قطب شاخص انتخابات محسوب می شود.

در مقابل دو رقیب اصول گرا و از یک جناح ؛ حاج خلیل بهروزی فر و حمید رضا امام پناهی ؛ جدی ترین رقبای دکتر معصومی محسوب می شوند. در دوره فعلی هنوز یاران حاج مهدی افتخاری ، گرایش سیاسی خود را آشکار نکرده اند و شاید منتظر تایید دقیقه نودی شیخ افتخاری هستند.

یاران افتخاری در دوره پیشین ، در نبود افتخاری جوان ؛ ناچاراً از بهروزی فر حمایت کردند اما پس از راهیابی بهروزی فر به مجلس ، خیلی زود اختلافات و انشقاق یاران افتخاری و یاران بهروزی فر آشکار شد. این دوره هنوز یاران افتخاری تصمیم و اجماعی صورت نداده اند اما با توجه به موقعیت و کاریزمای سیاسی دکتر معصومی ، این احتمال وجود که دکتر معصومی یکی از گزینه های حمایتی یاران افتخاری باشد. یاران افتخاری در نظر داشتند که شاهین علیزاده ، را به عنوان جایگزین احتمالی حاج مهدی افتخاری مطرح کنند اما با گذشت چند ماه از فعالیت های شاهین علیزاده، وی نتوانسته موج آفرینی کند و نظر عوام را به خود جلب کند.

تا ۱۱ اسفند دو هفته رقابت شدیدی بین رقبا شکل خواهد گرفت و باید منتظر باشیم تا انتخاب مردم چگونه خواهد بود و ائتلاف ها ‌و اجماع گروه های سیاسی به کدامین سمت خواهد رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + هفت =