رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان؛ لیست ما بر اساس جوانگرایی بسته شده است

0 49

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گیلان با اشاره به سوالی درباره تحمیلی بودن لیست مذکور گفت: ما هم ممکن است به لیست مذکور انتقاداتی داشته باشیم، ولی فضای انتخاباتی و حضور کاندیداهای مطرح در جریان رقیب و همچنین نرسیدن هیچ کدام از کاندیداهای رشت به دو سوم آرا باعث شد که لیست مذکور اعلام شود.

عصرکاسپین به نقل از جارستان نشست خبری رمضانعلی طالبی رئیس و رضا سلمانی دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان جهت معرفی اعضای لیست برگزار شد.

رمضانعلی طالبی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان در این نشست با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دشمن در تلاش برای کاهش مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند است ولی مردم بدون شک نخواهند گذاشت دشمن مستکبر به هدف خود برسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شعار اصلی امام خمینی(ره) این بود که مردم در صحنه حضور داشته باشند و انقلاب اسلامی ما بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد. یکی از راهبردهای اصلی انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته توجه به مردم‌سالاری دینی است.

طالبی با اشاره به نحوه کار شورا در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بر اساس آمار تعداد ثبت‌نام کاندیداها در سامانه شورای ائتلاف در کشور هفت هزار نفر و در گیلان ۲۰۰ کاندیدا بود.

وی با اشاره به تغییر مکانیسم انتخاب کاندیداهای مورد حمایت شانا در این دوره بیان کرد:سیاست این دوره شورای ائتلاف حمایت موثر بوده و مثل سابق بر نظر سنجی تاکید نداشتیم. علاقه داشتیم که از نیروهای جوان استفاده بیشتری شود و برای همین بخش عمده کاندیداهای ما جوانان است و در پنج حوزه جوانان را انتخاب کردیم.

طالبی با اشاره به لیست رشت نیز گفت: بر اساس مکانیسم تشکیلاتی اگر هر کاندیدایی دو سوم آرای استانی را به دست آورد شورای تهران باید به صورت خودکار فرد را تایید کند که در لیست رشت ما تنها آقای مهدی فلاح دو سوم آرا را به دست آورد و بقیه اسامی به تهران ارسال شد و بر اساس حمایت موثر و شکل گیری رقابت سیاسی دو کاندیدای دیگر ما معرفی شدند که آقایان کوچکی نژاد و آقازاده بود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گیلان با اشاره به سوالی درباره تحمیلی بودن لیست شورا گفت: ما هم ممکن است به لیست مذکور انتقاداتی داشته باشیم، ولی فضای انتخاباتی و حضور کاندیداهای مطرح در جریان رقیب و همچنین نرسیدن هیچ کدام از کاندیداهای رشت به دو سوم آرا باعث شد که لیست فعلی اعلام شود.

رضا سلمانی دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به انتقادات گفت: ما دو مساله داریم، یکی نظر شخصی که ممکن است با فضای موجود متفاوت باشد. بدون شک بین وضع موجود و تغییر و تحول هر تشکلی تغییر را قبول می‌کند. اما اگر بگویند بین وضعیت موجود و وضعیت بدتر باید انتخاب کنیم طبیعتا اولی را قبول می‌کنیم. در مقابل کاندیداهایی که رانت و پول دارند و یا در دوران اجرایی و مسئولیت خودشان در سطوح ملی عملکرد مناسبی نداشتند و صلاحیت لازم را ندارند، هرکسی باشد شرایط جدیدی را باید انتخاب کند. وی خاطرنشان کرد: عملکرد نمایندگان ما قابل نقد است و اگر شرایط میدانی طور دیگری پیش می‌رفت تصمیم دیگری می‌گرفتیم، اما در شرایط فعلی باید تصمیمی بگیریم که منجر به پیروزی ائتلاف شود.

گفتنی است لیست شانا در گیلان بدین شرح است:

رشت و خمام: سیدعلی آقازاده، جبار کوچکی نژاد، مهدی فلاح

بندرانزلی: محمدعلی علیزاده

لاهیجان: رسول فرخی

آستانه اشرفیه: ابراهیم نجفی

رودسر و املش: نظرعلی علیزاده

آستارا: غلامرضا مرحبا

رودبار: صمد مرعشی

فومن و شفت: خلیل بهروزی فر

صومعه سرا: سعید رحمت زاده

تالش: حسن محمدیاری و محمد شیخان

لنگرود: هنوز مشخص نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =