رامین مهمان پرست نامزد انتخابات مجلس از حوزه رشت : در لیست شانا هستم/ از لحاظ عقیدتی اصولگرا هستم و معتقدم نباید در مقابل تحول و اصلاح مقاومت کرد

0 33

رامین مهمان پرست کاندیدای مجلس از حوزه انتخابی رشت ، دیپلمات ، سیاست مدار و سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه گفت:
عصرکاسپین/در دوره سخنگویی توانستم با رسانه‌ها، خانواده بزرگی را تشکیل دهم و با آنها مسائل مختلف را صمیمانه و با اعتماد در میان گذاشتم تا به شکل گروهی از منافع کشورمان دفاع کنیم و خیلی پاسخهای خوبی از آنها گرفتم و یکی از قویترین دورانی بود که در کار رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی تاثیرگذار بودیم.

مهمان پرست با اشاره به دوره ای که به عنوان سفیر در لهستان بود، اظهار داشت: در دوران سفارت لهستان در مقطعی بودیم که اقتصاد دولتی ، لهستان را دچار مشکل کرده بود آن زمان کوموروفسکی رئیس جمهور بود،تجربیات بسیار خوبی در آن دوره بدست آمد که این تجربیات برای رفع وضع موجود ما می تواند بسیار مفید باشد.
وی با تاکید بر تاثیر استفاده از تجارب دیپلماتیک و حل مشکلات موجود در کشور اظهار کرد: ما باید از تجارب دیپلماتیک به خصوص دیپلماسی اقتصادی برای نجات وضعیت موجود کشور استفاده کنیم آنچه که مغفول مانده این است که در روابط خارجی طرح و برنامه منظم و روشنی نداریم و اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تدوین نشده است.

وی با بیان اینکه در روابط خارجی دیگردوست دائم و دشمن دائم نداریم افزود :هر کشوری که منافع ما را تامین کند از دوستان ما و هر کشوری که به منافع ما ضرر بزند جز دشمنان ما است.

مهمان پرست بیان کرد: تجربیات با ارزشی که از نتیجه کار در کشورهای دیگر و حل مشکلات آنها کسب شده، مطابق با شرایط می توان در استان گیلان از آن بهره ببریم.

مهمان پرست، مؤلفه‌های موثر بر توسعه دیپلماسی اقتصادی و جذب گردشگر را شرایط سیاسی،ارتباطات اقتصادی و فرهنگی برشمرد و گفت:اقدامات بسیاری در جهت جذب گردشگر باید انجام بگیرد که در این راستا می‌توان به ارائه تسهیلات مربوط توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی،هوایی و زمینی،تسهیلات اقامتی،تورهای گردشگری و دیگر موارد اشاره نمود.
وی با تاکید بر برخورداری  رشت  از مردمانی فرهیخته گفت: مشکلات شهر بسیار زیاد است،‌اما با توجه به عدم زیرساخت های مناسب در رشت ضرورت دارد تا با جمع آوری نخبگان شهر استان وشهرستان و نیز با تشکیل کارگروه های تخصصی نسبت به طراحی یک طرح جامع اقدام کرد.

جایگاه مردم گیلان و شهر رشت بسیار بالاتر از آن است که در خصوص آسفالت و مشکلات اولیه سخن گفته شود.با انتخاب نمایندگان قوی باید از ظرفیت‌های مغفول مانده و مطالبات بزرگ صحبت نمود و با ایجاد بسترهای لازم و سازماندهی نیروهای قوی استانی، ساختار معیوب را اصلاح نمود.
مهمان پرست در پاسخ به جواب خبرنگار ما گفت : در لیست شانا حضور دارم و افزود:  کارکنان وزارت خارجه نباید عضو هیچ حزب و جریانی باشند و باید به منافع ملی توجه کنند. من از لحاظ عقیدتی اصولگرا هستم و البته معتقدم نباید در مقابل تحول و اصلاح مقاومت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =