مشارکت در انتخابات گیلان ۴۰/۱۵ درصد بود / تعداد آرای باطله و سفید اعلام شد

0 10

رئیس ستاد انتخابات گفت: عملکرد اجرای تمام الکترونیکی در حوزه انتخابات رشت و خمام بسیار دقیق و سریع و غیرقابل خدشه بود و در کل استان ۴۰ هزار و ۱۹ رای باطله ماخوذه در انتخابات مجلس داشتیم.
عصر کاسپین/ محمد جلائی رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت:برابر محاسبه و اعلام ستاد انتخابات کشور استان گیلان با حضور ۸۰۸۰۲۵ نفر به مشارکت ۴۰/۱۵ درصد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری رسید.

معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استان گیلان گفت: در ۱۱ دوره انتخابات مجلس که در گیلان برگزار شد در دوره اول مجلس ۲۴ اسفند سال ۱۳۵۸ مشارکت ۴۳/۶۵ بود و در دوره یازدهم که ۲ اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار شد مشارکت ۴۱/۹۸بوده است.
وی تصریح کرد: گیلان به لحاظ تعداد شرکت کنندگان رتبه ۱۱ کشور و به لحاظ درصد مشارکت رتبه ۲۵کشور می باشد و در انتخابات مجلس امسال ۱۳۰۹۵ نفر بیشتر شرکت کرده اند.
جلایی گفت: سلامت و امنیت در انتخابات گیلان نمره بسیار خوبی در استان داشته و عملکرد ستاد انتخابات استان و شهرستانها و هیات های نظارت و عوامل حفاظتی و تلاش رسانه ها و نامزدها بسیار خوب ارزیابی شده است.

رئیس ستاد انتخابات گفت: عملکرد اجرای تمام الکترونیکی در حوزه انتخابات رشت و خمام بسیار دقیق و سریع و غیرقابل خدشه بود و در کل استان ۴۰ هزار و ۱۹ رای باطله ماخوذه در انتخابات مجلس داشتیم که در حوزه انتخابیه رشت و خمام شامل فقط قسمت۳بند الف ماده ۲۲ یعنی ۸ هزار و ۶۷۸ رای سفید بوده که از حدنصاب ماده ۹ برابر تبصره۳ماده ۲۲ کسر میگردد در نتیجه انتخابات به دور دوم نرفته است.
محمد جلائی گفت: هم اکنون در حال بررسی اعتراض های نامزدها در هیات های اجرایی و نظارت هستیم و در مسیر قانون برابر جدول زمانبندی کارها ادامه خواهد یافت و انتظار میرود نامزدها با تمکین به قانون در چهارچوب ضوابط درخواستها را پیگیری کنند و لازمست همه نامزدها با مراجعه با سامانه شفافیت مالی ؛ هزینه های انتخاباتی خود را فورا ثبت کنند در غیر اینصورت از داوطلبی در آینده محروم خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =