حواشی شورای ششم شهر رشت پایانی ندارد! / چه کسی جایگزین تاج شهرستانی خواهد شد؟

0 49

شنیده‌ها حاکی از آن است که در یک جنجال بزرگ، احتمال آن وجود دارد که در فهرست علی‌البدل شورای شهر رشت تغییراتی ایجاد شود.

عصر کاسپین/ پس از انتشار خبر دستگیری یکی از اعضای شورای شهر رشت به اتهام ارتشا توسط پلیس امنیت اقتصادی، اکنون شنیده‌ها حکایت از آن دارد که حکم تعلیق علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا صادر شده است.

در این میان باتوجه‌به فهرست اعلامی اعضای علی‌البدل توسط فرماندار وقت رشت، انتظار می‌رفت که محمدحسن عاقل منش به‌عنوان عضو جایگزین شورای شهر رشت معرفی شود، اما آنچه اتفاق افتاده است، طرح یک موضوع قابل‌توجه و عجیب است.

شنیده شده است که باتوجه‌به رأی دیوان عدالت اداری در خصوص یکی از شوراهای اسلامی شهر، احتمال آن وجود دارد که در فهرست علی‌البدل شورای شهر رشت نیز تغییراتی به وجود آید!

بر همین اساس احتمال دارد که بجای محمدحسن عاقل منش، این بار امید حبیبی به‌عنوان عضو علی‌البدل وارد شورای شهر رشت شود.

بر اساس حکم صادر شده توسط دیوان عدالت اداری، موضوع تأیید صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهرها و روستاها جزو اختیارات هیئت مرکزی نظارت نبوده و این در حالی است که محمدحسن عاقل منش در مرحله نخست تأیید صلاحیت‌ها موفق به اخذ صلاحیت نشد و نتوانست از هیئت نظارت استان صلاحیت خود را اخذ کند و شاید همین موضوع و توجه به رأی دیوان عدالت اداری در پرونده مربوط به یکی از شهرهای دیگر موجب ایجاد تغییرات در فهرست اعضای علی‌البدل شورای شهر رشت شود.

با این حساب باید فرماندار شهرستان رشت تصمیمی سرنوشت‌ساز اتخاذ کند و با بررسی دقیق شرایط حکم نفر علی‌البدل را صادر نماید تا از میان محمدحسن عاقل منش و امید حبیبی یک نفر معرفی شود.

گفتنی است؛ پیچیدگی ماجرای فوق جایی است که باتوجه‌به وجود مباحث قانونی، شاید فرماندار شهرستان رشت با یک تصمیم اشتباه و عدم توجه به قانون خود را دچار دردسر و شکایت نماید.

/غیرمنتظره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =