تحلیلی بر انتخاب شهردار فومن

0 413

عصرکاسپین ، سمیه محبی شولمی؛
تحلیلی بر انتخاب شهردار فومن.

فومن شهری زیبا معروف به شهر مجسمه هاست.
شهری باپتانسیل گردشگری بالا به علت دارا بودن شهرک تاریخی ماسوله وقلعه تاریخی قلعه رود خان.
که سالها پای میلیونها مسافررا به خود جذب میکند

شهری که مجسمه ها وتونل سبزش وکلوچه های سنتی وگردوییش معروف است.

شهری که بامردمانی مهربان وخونگرم ولی متاسفانه سیاست زده. بله سالهاتلاش داشتیم که از نسل جوان برای هدایت شهر خود بهره ببریم تا اینکه این دوره موفق شدیم واز پنج شورای شهر خود سه نفر اول جوانان جویای نام ما که نفر اول سیامک احمد زاده منتخب کشور می باشد
نفر دوم .جلیل سندی ایشان هم جوان مستعدی بوده و سوم هم علیرضا علی دوست جوان خوشنام وکیل پایه یک دادگستری میباشد بعد هم پیشکسوتانی مثل سردار نعمتی ومهندس غلام نیا که تجربیات وجوانی میتوانست راه گشای شهر مان باشد.

از طرفی خوشحال بودیم که با حضور استاندار جوان دراستان که برای جوانان ارزش زیادی طبق خواسته دولت قایل هست در فومن هم تحول شگرفی داشته باشیم وبااین تفاسیر جوانانی خود را کاندید تصدی شهرداری نمودند که الحق والانصاف از نظر تحصیلات،سابقه کار استانی شهرستانی،مدیریت بسیار کوشا وفعال بودند.از جمله این جوانان وبزرگی چون
عمران حسن زاده ،و…….که دیگر نام نمیبرم.

ولی چه شد که پیشکسوتان شورای شهر کمر همت برای نابودی وبی اعتمادی به جوانان وگفته جوانی چون سیامک احمدزاده بستند و همه گزینه های جوان ومستعدرا بادلایل بی ارزش کنار زده تا گزینه خود را به طور ازپیش تعیین شده شهردارکنند.

چه شده که بزرگان به جای اینکه چراغ راه جوانان باشند .سعی در بستن چشم جوانان دارند و بی اعتمادی را سررشته کار خود قرار داده اند.

چه شده که شخصی که گفته میشد در شورای شهر ورود نمیکند آمده و شهردار هم انتخاب میکند و جلوی انتقاد خبرنگاران متعجب فومن از این شکل انتخاب کردن شهردار از جا برخواسته و انتقاد را نمی پذیرد.

ناگفته نماند خبرنگاران انتقاد شدیدی داشتند که وقتی شخصی به چند سوال ساده ولی اصولی رئیس شورا پاسخگو نشده وتوان جوابگویی را نداشته اند چطور میتواند شهردار شود وبه چه معیار ومبنایی انتخاب شده.

در نهایت جوابی نگرفتیم وباید بگویم رابطه بر ضابطه حکم فرماشد وتنها شخصی که مخالف این وضعیت بوده احمد زاده جوان بود که دوجوان دیگر عضو شورا به دلایلی عجیب اورا تنها گذاشتند .

کاش از این مسائل درسی بگیریم ودر پای صندق رای به افراد معامله گر رای ندهیم وخود وشهر خودرا اینچنین زیر سوال نبریم .

کاش تفکررا بر تعصب برتری بدانیم و شورای شهر را جایگاه افرادی نسازیم که حکم رانی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =