یک بام و دو هوا و اتخاذ تصمیمات مصلحتی در ورزش استان گیلان

0 269

عصرکاسپین ،یادداشت/یحیی یحیایی: مدت مدیدی است که فوتبال دوستان گیلانی طعم آرامش را در این دیار نمی چشند.
همگان برای موفقیت و تثبیت نشان و برند تیم منتخب رشت یعنی “سپیدرود” تلاش هایی داشته اند.
از علی نظر محمدی “دروازه بان نام آشنای گیلانی و سرمربی سابق این تیم و همکارانش” گرفته تا جادوگر دنیای فوتبال در آسیا یعنی “علی کریمی و دستیارانش” که در ادامه ی نیم فصل دوم توانستند بقای نماینده اصلی استان را در لیگ برتر فوتبال کشور رقم بزنند.
در آغاز فصل جاری در سال ۹۷ ؛ سرنوشت این تیم محبوب رشت به کجا کشیده شده است؟؟؟؟
قصد ورود به چگونگی انتخاب و انتصاب مریم بخشی که به عنوان اولین بانوی ایرانی عهده دار سمت مدیرکلی ورزش و جوانان استان گیلان است ، را نداریم، هرچند که این موضوع در جایگاه خویش جای بسی تأمل است .
در بحث تیم سپیدرود ، جای تاسف است که چرا تاکنون وضعیت این تیم لیگ برتری مشخص نگردیده و هویت مالک و صاحب اصلی باشگاه فرهنگی و ورزشی سپیدرود رشت در پس پرده ابهام قرار گرفته است.
یک روز تن زاده را مالک قانونی می شناسند و فردایش فردی دیگر از راه می رسد به عنوان مالک جدید تیم سپیدرود معرفی میشود ،دوباره تن زاده مجوزی را ارائه می دهد و اعلام میدارد که بر اساس رأی قطعی دادگاه و از نظر حقیقی و حقوقی مالک باشگاه میباشد.
یک روز علی نظر محمدی با ارتباط نزدیکی که با تن زاده دارد بدستور وی سرمربی تیم معرفی می شود و وی نیز؛ بازیکنان مورد علاقه خویش را به لیست باشگاه اضافه نموده و با آنان قرارداد تنظیم می نماید.
روز بعد؛ مالک جدید باشگاه پا پیش می گذارد و از خداداد عزیزی میخواهد تا با حضور در دفتر هیأت فوتبال استان قرارداد خویش را با باشگاه منعقد نماید. بالتبع ایشان نیز بلافاصله با تنی چند از بازیکنان لیگ برتری وارد مذاکره شده و حضورشان را در فصل آتی لیگ در استان گیلان جلب می نماید.
در آنسو نیز؛ نادر دست نشان مربی کاربلد مازندرانی نیز “بر اساس یک کار اخلاقی و ورزشی” ؛ به آرامی از این تیم جدا گشت.
لیکن؛ هنوز که هنوز است تکلیف نهایی این تیم محبوب رشتی نزد مسئولین و طرفداران عاشق مشخص نگردیده است!!!
این موضوع را در بدنه و کالبد اداره کل فرتوت؛ خسته و مجهول الهویه “آنهم در هیأت فوتبالش” بایست جستجو و کنکاش نمود که متأسفانه عامدانه این روزها زیاد آفتابی نمی شوند؛ لیکن پورسانت و حق العملکاری خویش را بجا و بموقع در لحظات خاص طلب و استمداد مینمایند…!!!!
نظر بر این است تا پیشکسوتان حقیقی فوتبال این دیار؛ آستین ها را بالا زده و در فضای کاملأ آرام و بدون تنش نسبت به برگزاری جلسات متعدد با حضور متخصصین؛ خبرگان ؛ ورزشدوستان؛ اهالی رسانه و نمایندگان و ضابطین قضایی با حضور در کارگروه تخصصی که زیر نظر استاندار گیلان تشکیل می شود؛ نسبت به حل و فصل نهایی این مهم اقدام نموده و اهتمام ورزند تا بزودی شاهد سکون و آرامش مجدد فوتبالدوستان در سکوهای ورزشگاه این شهر خسته در روزهای آینده باشیم. “ان شاءالله”

یحیی یحیایی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی و پیشکسوت فوتبال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + یک =