ورزش استان گیلان نیاز به یک تغییرات بنیادین؛ ساختاری و خانه تکانی اساسی

0 220

عصرکاسپین ،یادداشت/ یحیائی ،کارشناس ارشد مدیریت ورزشی؛ کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشور ؛ در خصوص چگونگی زایش مشکلات و معضلات جاری در بدنه سازمان ورزش و جوانان استان گیلان ، مشکلات بوجود آمده برای سپیدرود قابل تامل است.
صرفنظر از بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات آقای داداش زاده “پیشکسوت عزیز و بزرگوار فوتبال استان و تیمهای پرسپولیس و استقلال” در خصوص باشگاه سپیدرود رشت در هفته های اخیر؛
عوامل متعدد دیگری نیز باعث گردیده تا شرایط ورزش و فعالیت های ورزشی در این استان صاحب سبک با قدمت بسیار زیاد و شگرف رو به سردی گراید.
عدم بهره گیری از افراد متخصص؛ خبره؛ کاربلد؛ مجرب و اهل فن منجر به بروز شکاف های عمیق در پیکره این اداره کل مهم و با مسئولیت خطیر در این استان شمالی گردید.
متآسفانه دیار میرزا کوچک خان جنگلی؛ آنطور که باید و شاید تاکنون نتوانست در چند دهه اخیر مسئولیت اصلی و اجتماعی خویش را فی الواقع در این استان سرسبز عملی ساخته و همواره در گرداب ندانم کاری ها؛ سیاسی کاری ها و فرصت طلبی های یکسری افراد جاه طلب و معلوم الحال زندگی یکنواخت و سینوسی خود را بکار گرفت و تجربه نموده است…!!!
متآسفانه بسیاری از روسای هیآت های ورزشی در این استان با تکیه بر قدرت سیاسی؛ نظامی و بهره گیری از لایه های مخوف؛ قدرت پنهان و سفارش و لآبی گری های بی حد و اندازه سایر مدیران و مسئولین ارشد در تمامی سطوح در این استان؛ صاحب کرسی شده اند و جای بسیار تعجب است که دور از حضور پیشکسوتان اصلی و گمنام شهر و استان با مسئولین فدراسیون های ورزشی در مراسم مختلف عکس های یادگاری گرفته و بعضآ در کمیته ها و بخش های مختلف فدراسیون های متبوع نیز عضویت دارند؛ لیکن تاکنون هرگز نتوانسته اند گره کوچکی از مشکلات تنها نماینده استان در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور یعنی “سپیدرود رشت” باز نموده و چاره ای سازند. ولی همچنان کنج عزلت را اختیار نموده و منتظر لحظه ای هستند تا ناجی دیگری همانند تن راده و یا….. از راه برسد تا حق السهم آنان را یک شبه در مهمانی شبانه شان به جیب آنان سرازیر و یا به شماره حساب بانکی شان واریز نمایند.
سپیدرود این تیم خسته و تماشاگرانی امیدوار که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم نموده و توانسته خودش را در لیگ برتر نگه دارد؛ این بار نیاز مبرم به نگاه گرم و صمیمی ؛ توجه و حمایت آحاد مسئولین و مدیران ارشد استانی بویژه شخص استاندار محترم را طلب می نموده است…!!!
متآسفانه نماینده استاندار پرتلاش؛ صمیمی و محبوب خطه شمال یعنی مدیرکل فعلی ورزش و جوانان استان بسیار ناکارآمد و فاقد هرگونه مدیریت جامع و شاخص های عملکردی در این راستا از خود نشان داده است…؛!!!
اشتباه دوم این استان؛ در به خدمت گرفتن و بهره گیری از خداداد عزیزی بعنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم سپیدرود رشت بهمراه دستیاران ناتوان و کم دانشش بوده است.
اصولآ سپیدرود میبایست با یک مربی نام آشنا؛ مطلع؛ با تجربه و اخلاق مدار ترجیحآ بومی و استانی سود می برد؛ نه اینکه از مربی استفاده می کرد که برای هر برنامه تلویزیونی نود خبرساز و حاشیه ساز شود…!
در این راستا می شود عنوان نمود که آزموده را آزمودن خطاست..؛!!!
بهر حال با توجه به انجام سه بازی و کسب تنها یک امتیاز از سرنوشت تنها نماینده استان سرسبز در دیار میرزا؛ هنوز آرامش به میان تماشاگران جوان؛ فهیم و فوتبالدوست رشت بویژه سکوها بازنگشته است…؛!!!
به نظر نگارنده؛ اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان آنطور که میبایست نتوانست به مسئولیت اصلی و واقعی خود در این خصوص عمل نماید.
از سویی؛ وقت آن رسیده است که بزودی رئیس فعلی هیآت فوتبال استان با صندلی و کرسی ریاست خداحافظی نموده و زمام امور را به فردی با تجربه؛ آینده ساز؛ تحصیلکرده؛ فرهیخته؛ دلسوز و علاقمند واگذار نماید تا او بتواند انرژی و سینرژی ویژه ای به این رشته ورزشی جذاب و پویا تزریق نموده و وضعیت آشفته و نابسامان فوتبال استان را سر و سامان تازه ای بخشد….؛!!!
برای ادامه مسیر می توان از مربیان با تجربه و اهل فن دیگری نیز در سطح کشور کمک گرفته و بهره جست تا ادامه مسیر برای این تیم محبوب گیلانی توآم با آرامش و همراه با روزهای نشاط آور و شادی بخشی باشد که می شود از میان مربیان حاضر به حسین فرکی مربی کهنه کار و اخلاق مدار” بهمراه مربیان نوین و با دانش روز عباس چمنیان؛ اکبر محمدی و یا بهرام سمائی اشاره نمود.

?پایگاه خبری عصرکاسپین : انتشار یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 7 =