در سالروز شهادت روحانی مبارز گیلانی سردار کوچک خان جنگلی نگاهی به نفوذ اجانب

0 150

عصرکاسپین، یادداشت/ حسین رضاپور دبیرکل جمعیت اندیشه ورزان ایثارگر بصیر: نفوذ اجانب در ایران عبرتی تاریخی است که گاهی در گذر زمان در فراموشی مردم و مسئولان خود را رشد می دهد و با پیچیدن به دور طعمه همچون افیون تیشه به ریشه داشته هایمان میزند.
خوب است با توجه به سالروز شهادت روحانی مبارز و شخصیت بی بدیل گیلانی سردار کوچک خان جنگلی به نفوذ اجانب به طور ویژه ای توجه کنیم.
قیام میرزاکوچک خان به دلیل اهمیت تاریخی عصر خودش و از نگاه رهبری معظم انقلاب که در کلامی شیوا فرمودند: ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در همان محدوده خاص خود -گیلان- ایجاد کرد، بسیار حائز اهمیت به شمار میرود.
حال باید دانست که نفوذ در بین جنگلی ها توسط انگلیس و روس یکی از مهمترین عوامل شکست نهضت جنگل بود.
نفوذی ها و منافقین همیشه با کمترین اثری از خود ریشه های تنومندی را پوسیده کرده اند، نفوذ در بین جنگلی ها تا آنجا رسید که قیام میرزاکوچک به دست خود جنگلی ها و خیانت آنها در یک شیب تاریخی رو به زوال کشید و در نهایت منجر به شهادت میرزا و شکست قیام جنگلی ها شد. نفوذ مهمترین عاملیست که به گواه تاریخ و براساس اسناد نگاشته شده در خصوص جنگل به عنوان نقطه عطف شکست قیام جنگلی ها از آن نام برده میشود.
امروز نیز این حکایت ادامه دارد نفوذ استکبار جهانی در داخل کشور میتواند همچون موریانه ای ستون های اعتقادی مردم را سست کند همانگونه که بر نیروها و طبقات مختلف از جنگلی ها اثرگذار بود. امریکا با انجام پروژه نفوذ میخواهد سلطه گذشته خود را بر دولت های اقماری تحت اختیار خود بازیابد همانطور که در گذشته نه چندان دور با نفوذ در دستگاه پهلوی بر منافع ملی کشور دست اندازی مینمود و اموال کشور را به تاراج میبرد دنبال فرصت تازه ای برای این زیاده خواهی های خود است توجه به این نکته از آن سوست که به طور کلی سیر انقلابی گری های دوران معاصر توسط شخصیت های دینی در ایران گاه و بی گاه با نفوذ دشمن شکست میخورد زیرا آمریکا و نظام جهانی سلطه و غرب مدرن نمی‌خواستند و نمی‌توانستند بپذیرند از مجموعه کشورهای اقماری وابسته به خود، ایران به عنوان یک کشور مستقل از آن‌ها جدا شود اما بالاخره امام آن معمار کبیر انقلاب توانست این دست اندازی بر منابع ملت را از دست چپاولگران به در آورده و به فضل الهی برای همیشه تاریخ کوتاه نماید اما ملت خود بنا به توصیه امام خمینی (ره) بایستی مواظب باشند تا این انقلاب به دست نااهلان که همان هموار کننده راه نفوذی ها هستند نیفتد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + سه =