“”قانون ، اساس انتخاب شهردار است””

0 114

عصرکاسپین ،یادداشت/فرهاد خراسانی ؛بعضا” شوراهای اسلامی شهرها آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷ در خصوص انتخاب شهردار را بدلیل جهل به قانون رعایت نمی کنند .
در قوانین و مقررات جاری کشور پیش بینی شده است که مسئول اجرای آیین نامه فوق الاشاره وزیر کشور است که وی باید بر رعایت آن ابرام و اصرار نماید .
هر چند قانون تفسیر آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار را به هیات دولت تفویض و واگذار نموده است اما با این تفصیل صرفنظر از اینکه شخصی که برای به عهده گرفتن مسئولیت شهرداری مورد تایید و وثوق جناح موافق یا مخالف باشد بنابراین تردیدی نیست که وی باز هم می بایست شرایط گنجانده شده در آیین نامه را دارا باشد .
مجموعه عملیات و مراحل لازم برای رسیدن به یک هدف مشخص در جهت انتخاب شهردار که توسط اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت طی مدت سپری شده شش ماهه که با شتابکاری ، سیاسی کاری و کسالت توام بود نباید اینگونه باشد که بسان مسابقه فوتبال در دقیقه نود و آنهم بخاطر انحلال شورای شهر هر کسی را بعنوان شهردار انتخاب نمایند .
لازم است بدانیم شهردار انتخابی شورای اسلامی شهر چنانچه شرایط احراز این سمت را مطابق موازین قانونی نداشته باشد و به هر دلیلی وزیر کشور حکم تصدی شهرداری را توشیح نماید و این تصمیم با قوانین جاری و مصوبات هیات وزیران در تعارض و رویارویی باشد به نظر میرسد میتوان ابطال حکم شهردار منتخب و مورد علاقه شورای اسلامی شهر را از دیوان عدالت اداری درخواست نمود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + چهارده =