محمد حسین روانبخش ؛جمع کردن بساط قمار صداوسیما؟ نمی شود و نمی توانیم!

0 186

محمدحسین روانبخش؛ این روزها تلاشی شروع شده تا بساط قمار از صدا و سیما جمع شود. البته مقاومتهایی هم هست؛ این جور وقت ها معمولا ابر و باد و مه و خورشید و فلک در گستره جغرافیایی جام جم فعال می شوند تا اتفاقهای دلخراش نیفتد. مثلا فرض کنید مسابقه ارزشمند و اصولی «برنده باش» مصداق قمار اعلام می شود. اول مسئولان مربوطه سعی می کنند با سانسور خبرش در صدا و سیما، ماجرا را زیر سبیلی رد کنند اما شبکه های مجازی خاک برسر، خبر را پخش می کنند! بعد می گویند اشتباه شده، اصلا «برنده باش» قمار نیست و منظور درست رسانده نشده و از این بازیها، اما این کلک هم نمی گیرد. بعد اعلام می شود که درست است، تهیه کننده مسابقه عوض می شود؛ دقیقا مثل همون ماجرای عوض کردن پالان به جای تعویض الاغ؛ اما بحث گسترده تر می شود و ماستمالیزاسیون جواب نمی دهد … و نهایتا برنامه «فعلا» …. بله، «فعلا» پخش نمی شود!

البته قبول کنید که تعطیلی چنین برنامه ای خیلی هم ساده نیست. همین یکی دو ماه پیش ، قرار بود این برنامه به عنوان «برنده آرای مردمی در جشنواره جام جم» اعلام شود و در این راه، ابر و باد و مه و خورشید و فلک گستره جغرافیایی مورد نظر تقلب اصولی و ارزشمندی هم انجام داده بودند؛ اما آن دفعه هم بعضی آدمهای فضول، دخالت کردند و گفتند که تقلب شده. طرفداران مسابقه هم گفتند: مگه چیه؟ آرای مردمی یعنی همین دیگه! ولی نهایتا نشد که بشه و با کمال تاسف و تاثر این سنت زشت و کثیف، پایه گذاری شد که آرای مردمی ارزشمند تقلبی باطل شود. حالا همان برنامه ای که قرار بود برنده آرای مردمی باشد، قرار است اصلا پخش نشود؟ امان از دل فروغی!

بعد هم ماجرا به همین جا ختم نمی شود؛ وقتی یک قدم عقب بروی، حریف ده قدم جلو می آید. لابد بعدش می خواهند گیر بدهند و بگویند پول برنامه های دیگر هم شبهه ناک است، بعد بروند سراغ اینکه این وسط پولشویی هم می تواند باشد … بعد دیگر شورش را دربیاورند و بگویند دروغ هم ممنوع است! اگر خدای ناکرده، زبانم لال، کار به آنجاها برسد چه باید کرد؟! نمی شود که صدا و سیما را تعطیل کرد؛ خیر سرش رسانه ملی است …

حالا نتیجه گیری دست خودتان است.عقل سلیم قبول می کند بساط قمار از صدا وسیما جمع شود؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 1 =