آیا با نمک می توان کمردرد را درمان کرد؟

0 135

یک کارشناس طب سنتی درمان‌های خانگی برای رفع کمردرد را تشریح کرد.
عصرکاسپین / سید جواد علوی درباره درمانهای خانگی برای رفع کمردرد اظهار داشت: کمردردهای شدید ناشی از فشارهای عضلانی خود به خود برطرف می‌شوند با این وجود، درمان‌های خانگی که می‌توانند تسکین‌دهنده باشند عبارتند از حمام با آب گرم و استفاده از کیسه‌ آب گرم است.

وی افزود: روغن‌مالی با روغن بادام شیرین یا بابونه و گرم نگه داشتن با کیسه آب گرم و بهتر از همه، نمک داغ شده و در پارچه پیچیده یا شن داغ، موثر است و باید گفت که طبع نمک گرم اما آب و شن، سرد است.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: درصد بالایی از مبتلایان به دیسک کمر با درمان غیر جراحی بهبود می‌یابند, تمرینات کششی یکی از روش‌هایی است که در درمان دیسک کمر و کمردرد مفید است البته باید زیرنظر و با تجویز طبیب باشد.

علوی یادآور شد: مالیدن روغن کنجد به مفاصل دردناک سرد بلغمی مخصوصاً در صبحگاه فصول و اقلیمهای سرد، بسیار به بهبود درد و تورم مفصل (مچ، زانو، فقرات…) کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: مالیدن روغن شوید بر روی عضلات بزرگ که گرفتگی پیدامی‌کنند( کمر،گردن، پشت ساق) یا مفاصل سرد دارای درد و ورم، برای رفع درد و گرفتگی توصیه می‌شود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: مصرف همزمان ماهی و تخم مرغ موجب اسپاسم و انقباض شدید برخی عضلات بدن یا دیواره احشای داخلی می‌شود و با درد شدید و آسیبهای دیگری همراه است.

علوی خاطرنشان کرد: کسانی که دچار درد شکم و قولنج و گرفتگی عضلات یا درد و تورم مفاصل هستند یا روی پوست لکه‌های سفید دارند از مصرف ماست به خصوص نوع ترش آن در فصول سرد و شب‌هنگام به شدت پرهیز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 1 =