هیئت نظارت بر انتخابات ایرادات وارده بر مدارک تحصیلی برخی از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که مورد تایید وزارت علوم نمی باشد و معادل داخلی است را بطور ویژه بررسی نماید تا حقی ناحق نشود.

0 222

هیئت نظارت بر انتخابات ایرادات وارده بر مدارک تحصیلی برخی از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که مورد تایید وزارت علوم نمی باشد و معادل داخلی است را بطور ویژه بررسی نماید تا حقی ناحق نشود.

عصرکاسپین / هیئت نظارت بر انتخابات ایرادات وارده بر مدارک تحصیلی برخی از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که مورد تایید وزارت علوم نمی باشد و معادل داخلی است را بطور ویژه بررسی نماید تا حقی ناحق نشود.

رعایت کامل قانون در بررسی صلاحیت‌ها باید سرلوحه کار هیئت نظارت بر انتخابات باشد و در شرایطی که دشمن در تلاش است که مشارکت مردم در انتخابات را کاهش داده و یا حضور مردم را کمرنگ کند باید تلاش نماییم که موفق نشوند و مردم بصیر و زمان شناس ما، اجازه تحقق این رویا را نخواهند داد و به لطف الهی مشارکت بالایی در انتخابات امسال شاهد خواهیم بود که این مهم نیازمند رعایت اصل بی طرفی در بررسی صلاحیت ها است تا در نظر مردم رعایت عدالت نقش ببندد.

از هیئت های نظارت و اجرائی انتظار می‌رود که به منظور صیانت از آرای مردم در انتخابات اسفند ماه امسال، قانون را به عنوان یک معیار اصلی رعایت کنند و در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توجه لازم را داشته باشند تا حقی از کسی تضییع نگردد. چیزی که این روزها در بررسی صلاحیت ها در استان گیلان به گوش میرسد ایرادات وارده بر مدارک تحصیلی برخی از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که مورد تایید وزارت علوم نمی باشد و معادل داخلی است که تنها برای همان نهاد خدمتی شخص دارای اعتبار است و امروز مشاهده می کنیم که تعدادی از ثبت نام کننده گان داوطلب در انتخابات همین مدارک را بعنوان مدارک تحصیلی خود ارائه داده اند که حتی مورد اعتراض برخی دیگر از نامزدهای انتخاباتی که در مرحله نخست بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرای صلاحیتشان احراز نشده بود قرار گرفته است و گزارشات این موارد به هیئت های نظارت و اجرایی انتخابات تحویل داده شده است.
عدالت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها است که امیدواریم مسئولین محترم هیئت نظارت استان گیلان دقت لازم در این خصوص را داشته باشند که امروز تمامی نگاه ها به تصمیم این عزیزان است تا خدای نکرده شاهد ناعدالتی در بررسی صلاحیت ها نباشیم.
معیار کار شورای نگهبان رعایت قانون است و به هیچ عنوان از قانون تخطی نکرده و نخواهد کرد، ولی در عین حال، همه مواردی که قانون‌گذار در حوزه نظارت برعهده شورای نگهبان گذاشته را باید مورد توجه قرار دهند تا شاهد انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =