اقدامات عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی سپاه مازندران در مهار کرونا / شهرها و روستاها توسط بسیجیان ضد عفونی شد

0 90

سرپرستی مازندران/با آغاز شیوع ویروس کرونا از چهارم اسفند ماه در مازندران، نیروهای خودجوش سپاه و بسیج پای کار شده و از هر طریق و ابزاری سعی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته که البته توفیقاتی داشتد.

اقداماتی نظیر ضدعفونی مکان‌های اداری، شهری و روستایی، تولید ماسک‌های بهداشتی و لوازم بهداشتی یک بار مصرف بخشی از اقدامات شایسته و بی مزد و منت بسیجیان سبزپوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مازندران بوده است.

قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلای مازندران نیز هر روز فعالانه در محورهای مختلف فعالیت داشته و به رصد و پایش اطلاعاتی در جهت مبارزه با محتکران مشغول شده است.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران در این باره گفت: قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در شش محور عملیاتی علیه کرونا فعالیت می‌کند. مجتبی بلباسیبا اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه کربلا گفت: این قرارگاه در شش محور در حال فعالیت است و با علوم پزشکی مازندران همکاری دارد.

وی افزود: رصد و پایش اطلاعاتی در جهت مبارزه با محتکران و کشف انبار احتکار تجهیزات پزشکی فعال شده است تا این لوازم در اختیار کادر درمانی قرار بگیرد.

بلباسی، محور دوم فعالیت قرارگاه پدافند زیستی سپاه را گندزدایی و ضدعفونی کردن کانون‌های سطح شهر و معابر با ماشین‌های عملیاتی در قالب گردان‌ها رزم برشمرد و افزود: همه ظرفیت‌های بسیج اقشاری از بسیج دانشجویی تا بسیج ادارات و خواهران برای مهار کرونا درمازندران پای کار آمدند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا از راه اندازی خط تولید ماسک، دستکش و لوازم بهداشتی در مازندران هم خبر داد و آن را از محور‌های عملیاتی قرارگاه زیستی سپاه خواند و اضافه کرد: جهادگران سلامت اعم از پیشکسوتان سلامت در دوران دفاع مقدس و نیز پزشک یاران پاسدار برای بکارگیری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به خط شدند.

بلباسی با اعلام آمادگی بیمارستان ولایت در ساری برای ارائه خدمات به مردم یادآور شد: سپاه استان با داشتن دو بیمارستان و ۱۴ مرکز درمانی برای مقابله با کرونا در خدمت مردم است. معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا با تاکید براینکه امروز میدان جهاد در بیمارستان‌ها گسترده شده، گفت: بسیج دانشجویی هم می‌تواند به کمک کادر پرستاری و پزشکی بیاید.

بلباسی در ادامه از همکاری بسیجیان داوطلب برای رصد نقاط آلوده و اطلاع رسانی آن به پایگاه‌های محلات برای گندزدایی یادآور شد: در کنار کمک به کادر درمانی، آموزش تخصصی به عموم مردم برای مهار کرونا بسیار مهم است.

سپاه محمودآباد هم وارد میدان شد

در پی شیوع یروس کرونا در کشور و بسیج همگانی برای مقابله با این ویروس سپاه شهرستان محمودآباد به همراه بسیجیان خود وارد میدان مبارزه برای کنترل این ویروس شد.

سرهنگ اسماعیل ابراهیم‌نژاد، فرمانده نیروی مقاومت بسیج محمودآباد گفت: در ابتدا دیدار و سرکشی  و اهدا گل از سوی کارکنان ناحیه با کارکنان شبکه بهداشت و بیمارستان شهرستان داشتیم تا به آنها خسته نباشید و خداقوت بگوییم که در خط اول مقابله و مبارزه با این ویروس هستند.

وی افزود: به منظور کمک به ستاد مبارزه با کرونا، تعداد ۳۶ نفر از بسیجیان خواهر و برادر بعنوان کمک کار به شبکه بهداشت شهرستان جهت آموزش و بکارگیری در سطح شهرستان معرفی تا در این شرایط که همه برای از بین بردن این ویروس در تلاش هستند، بسیجیان محمودآباد هم به نیروهای بهداشتی اضافه تا بهتر بتوانیم در سطح شهرستان کار کنیم.

فرمانده سپاه محمودآباد تاکیدکرد: از شهروندان محمودآبادی نیز بابت رعایت نکات بهداشتی کمال تشکر را داشته و توصیه می‌کنیم در بازه زمانی ده روز آینده بیشتر در منازل خود بمانند تا از شرایط خاص پیش‌رو با موفقیت عبور کنیم.

برگزاری رزمایش پدافند زیستی در نوشهر

فرمانده سپاه ناحیه نوشهر نیز با اعلام جزئیات رزمایش برای مقابله با کورنا ویروس افزود:‌ اعزام گروه‌های جهادی بسیج جهت ضد عفونی مساجد و حوزه علمیه، تهیه ۱۰۰ دست لباس کادر درمانی بیمارستان نوشهر، تولید ۱۰ هزار ماسک و توزیع رایگان به همراه مواد ضد عفونی کننده در بین مردم و اعزام ۲۰ نفر برادر و ۲۰ نفر خواهر بسیجی متخصص با هماهنگی شبکه بهداشت نوشهر جهت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا به درب منازل مسکونی  از جمله برنامه‌های این رزمایش بود.

جناسمی، هدف از این رزمایش را دفاع از سلامت و امنیت روانی مردم خواند و اضافه کرد: همان طور که سپاه و بسیج در کوران حوادث و بحران‌ها در کنار مردم بود و تا آخرین نفس برای دفاع از جان مردم ایستاد امروز هم برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس وارد میدان کارزار شد.

تولید انبوه ماسک و لباس یک بار مصرف بیمارستانی در رامسر

فرمانده سپاه رامسر نیز از تولید انبوه ماسک و لباس یک بار مصرف بیمارستانی داد و گفت: نحوه توزیع لوازم بهداشتی اطلاع رسانی خواهد شد. سرهنگ خمسیه با اشاره به تولید و توزیع ماسک بهداشتی و محلوهای ضدعفونی بین مردم گفت:  پس از تلاش چند روزه در تامین لوازم اولیه با تلاش گروه های جهادی و مشارکت مردم، تولید انبوه ماسک و گان بیمارستانی برای توزیع رایگان بین مردم با اولویت مراکز درمانی، بهداشتی و بیماران را آغاز کرده ایم.

وی افزود: پس از رسیدن به تولید انبوه نحوه توزیع آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.گروه‌های جهادی بسیج سازندگی بصورت خودجوش کار تهیه، تولید، ضدعفونی و بسته بندی را انجام می‌دهند.

تحویل ۲۰ هزار ماسک و گان بیمارستانی به کادر درمانی بهشهر

فرمانده سپاه بهشهر نیز گفت: بیش از ۲۰ هزار ماسک و گان بیمارستانی تحویل کادر درمانی بهشهر شد. در بحران کرونایی  شاهد برخی سودجویانی هستیم که دست به احتکار ملزومات بهداشتی زدند، اما خواهران بسیجی حوزه‌های مقاومت خواهران بسیج سپاه شهرستان بهشهر برای جبران کمبود ماسک و مقابله با بحران، با تولید ماسک دست دوز و روپوش‌های بهداشتی و پخش رایگان آن میان شهروندان ثابت کردند که میتوان همه با هم درکنار هم ویروس کرونا را شکست داد.

سرهنگ پورقربان گفت:خواهران بسیجی و خیاط ما به‌صورت شیفتی یا بعضا شبانه روزی در حال فعالیت هستند و روزی بیش از ۱۰۰۰ ماسک و گان بیمارستانی تولید می‌کنند که به حول قوه الهی بیش از ۲۰ هزار ماسک و گان بیمارستانی تحویل ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان و شبکه بهداشت و درمان بهشهر داده شود.

فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به اینکه سپاه همیشه خود را خادم و نوکر مردم می‌داند و در همه حوادث نیز خود را سپر بلای مردم می‌کند تاکید کرد: مردم عزیز نگران نباشند چرا که بسیج همگام مردم با جامعه پزشکی در کنار شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا تمام قد ایستاده است و در کنار هم ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

کشف ۳۶ هزار دستکش بهداشتی احتکار شده در آمل

فرمانده سپاه ناحیه آمل نیز  از کشف ۳۶ هزار دستکش بهداشتی احتکار شده در این شهرستان خبر داد. سرهنگ جابر عسکری افزود: همزمان با شیوع و بروز علائم اولیه ویروس کرونا ابلاغیه مبنی بر شناسایی و برخورد با محتکران کالا با اولویت ماسک‌های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس ابلاغ شد و به دنبال آن طرح سراسری مقابله با احتکارکنندگان تجهیزات بهداشتی در کشور اجرا شد.

فرمانده سپاه آمل با اشاره به  تشدید نظارت بر بهداشت عمومی و تاکیدات فرماندهی کل سپاه پاسداران در راستای مقابله با ویروس کرونا افزود: سپاه ناحیه آمل نیز گشت های ویژه ای را فعال کرد که با هماهنگی دادستانی آمل، ۱۸ هزار جفت دستکش بهداشتی کشف و تحویل بیمارستان امام خمینی(ره) آمل شد تا در مصارف بهداشتی و مبارزه با ویروس کرونا استفاده شود.

عسکری اضافه کرد: در شرایطی که اوضاع اقتصادی تورم و گرانی، وضعیت معیشتی مردم را سخت کرده، نواحی بسیج برابر ابلاغ سازمان بسیج ماموریت رصد و شناسایی محتکران کالا را برعهده دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 8 =