خروج ۷۰ درصد نهاده‌های دامی از بنادر مازندران

0 25

بیش از ۷۰ درصد نهاده‌های دامی که در بنادر مازندران ذخیره شده بود از انبار‌ها خارج شد.

عصرکاسپین / جعفری مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: ۷۰ هزار تن ذرت و ۳۰ هزار تن جو در انبار‌های بنادر استان ذخیره بود که ۷۰ درصد این نهاده‌ها از انبار‌ها خارج شده و در حال توزیع است.

او افزود: بخشی از این نهاده‌ها برای مصارف دام در استان توزیع شد و بخشی نیز برای مصرف در استان‌های دیگر در حال خروج از بنادر است.

جعفری با بیان اینکه ۳۲۰ هزار تن جو خریداری شده نیز با سه کشتی وارد استان شده در حال تخلیه است، ادامه داد: بخشی از ۵۶۰ هزار تن نهاد دامی نیز که پارسال خریداری شده بود در حال ورود به بنادر استان است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: با توجه به تامین ارزی که صورت گرفته شرایط مطلوبی در خصوص تامین نهاده‌های دامی خواهیم داشت.

او توزیع نهاده‌های دامی در استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ۱۵۰ هزارتن نهاده دامی ۸ ماه گذشته در استان توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۳۰ درصدی داشت.

جعفری در خصوص توزیع مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در مازندران نیز گفت: از مجموع ۲۰ هزار تن سهیمه مرغ که به استان اختصاص یافته بود، ۶۰۰ تن جذب و با هماهنگی مباشران در شهرستان‌ها توزیع شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران افزود: میزان سهمیه بعدی مرغ که به مازندران اختصاص خواهد یافت در همین هفته اعلام و توزیع آن آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه همه این اقدامات سبب کاهش قیمت مرغ در استان شده است، ادامه داد: طرح جدید خرید مرغ در قالب خرید از زنجیره‌ها و مرغداران استان نیز اجرایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =