شرکت ۷۰درصد مازندرانی‌ها در طرح غربال‌گری سلامت

استاندار مازندران با اشاره به اینکه میانگین بالای ۷۰ درصد در طرح غربالگری شرکت کردند، گفت: این رقم باید به ۱۰۰ درصد برسد و از مردم می‌خواهم با ورود به سامانه، زمینه را برای خدمات‌‌رسانی به‌هنگام حوزه بهداشت و درمان فراهم کنند.

0 47

سرپرستی مازندران/ احمد حسین‌زادگان عصر امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه دولت در سطوح ملی، پیش‌بینی‌های لازم را برای بخش‌های اقتصادی کرده و این مهم تنها به دوران شیوع کرونا محدود نمی‌شود، افزود: اقدامات خوبی در سطوح ملی و استانی برای مقابله با شیوع کرونا صورت گرفته ولی این به معنای مهار و کنترل بیماری نیست و همچنان تلاش‌ها و همکاری‌های دستگاه‌های مسئول و مردم تا رفع ویروس منحوس کرونا باید تداوم یابد.

وی با بیان اینکه در جلسه امرزو مصوب کردیم تا در کنار برنامه‌های کوتاه مدت و درازمدت دولت، ستادی استانی برای حمایت از آسیب‌دیدگان بخش اقتصادی تشکیل شود، گفت: این ستاد با همکاری اعضا تصمیمات لازم را برای پشتیبانی و حمایت از مجموعه‌های آسیب‌دیده صنفی، اقتصادی یا لایه‌های اجتماعی آسیب‌دیده در دوره مقابله با کرونا اتخاذ می‌کند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه باوجود اینکه تاکیدات موکد صورت گرفته و نظارت دستگاه‌های مسؤول، برای نظارت بیشتر و رعایت فیزیکی مردم و اصناف و برخی مشاغلی که مردم با آنها سروکار دارند و متاسفانه موازین ابلاغی به اندازه لازم در آن مکان‌ها رعایت نمی‌شود، گشت مراقبت‌های اجتماعی ویژه را پیش‌بینی کردیم، گفت: این گشت‌ها در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران و در بخش ها با محوریت بخشداران و همکاری مردم در ارتباط با سامانه ۱۱۱ برای نظارت بیشتر انجام و حاصل گشت‌ها به مبادی ذیربط اطلاع داده می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه بحمدالله روستاها وضعیت مطلوبی در این راستا دارند، افزود: اداره کل جهاد کشاورزی آگاهی‌رسانی لازم را انجام داده و شیوه نامه‌های لازم برای اطلاع رسانی به کشاورزان برای رعایت موازین تدوین شده است.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه تسهیلاتی برای ۱۵۰ نفر از کشاورزانی که درخواست کشت مکانیزه دارند در نظر گرفته شده است و بانک کشاورزی آمادگی لازم برای اعطای آن را دارد، گفت: باید مدیریت کنیم از ظرفیت دستگاه های موجود با محوریت بخشداران، مردم، شوراها، دهیاران و شرکت های تعاونی روستایی امسال سطح کشت مکانیزه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روستاها،پیام ما را خوب دریافت کردند، افزود: از روستاییان و کشاورزان مجددا تقاضا داریم که در فصل کشاورزی با رعایت فاصله اجتماعی، این شرایط را حفظ کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه میانگین بالای ۷۰ درصد در طرح غربالگری شرکت کردند، افزود: این رقم باید به ۱۰۰ درصد برسد و از مردم می‌خواهم با ورود به سامانه، زمینه را برای خدمات رسانی بهنگام حوزه بهداشت و درمان فراهم کنند.

گفتنی است در این جلسه فرمانداران سراسر استان نیز به‌صورت ویدئوکنفرانسی حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =