نیاز خونی بیماران تالاسمی در حال و هوای کرونایی

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران گفت: اسفند ماه امسال باتوجه به کاهش ذخایر خونی، خونی که در اختیار بیماران مبتلا به تالاسمی قرار گرفت به یک سوم کاهش یافت.

0 52
نیاز خونی بیماران تالاسمی در حال و هوای کرونایی
سرپرستی مازندران/ پرفسور مهرنوش کوثریان امروز اظهار کرد: مشکلاتی که بعد از شیوع ویروس کرونا شاهد آن بودیم موجب بروز مشکلاتی برای بیماران تالاسمی شد.

وی افزود: در  اسفندماه امسال باتوجه به کاهش ذخایر خونی، خونی که در اختیار بیماران مبتلا به تالاسمی قرار گرفت به یک سوم کاهش یافت؛ به این معنا که بیمارانی که به سه واحد خون احتیاج داشتند تنها یک واحد خون در اختیارشان قرار گرفت.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران بیان کرد: اگر خون به میزان موردنیاز در اختیار بیماران قرار نگیرد وضعیت جسمانی آنان بدتر از سابق خواهد شد.

کوثریان تصریح کرد: امیدواریم مردم نوع‌دوست مازندران در این روزها به فکر بیماران باشند و در پایگاه‌های انتقال خون حضور یابند؛ چرا که از پنجم فروردین ماه مراجعه بیماران برای دریافت خون از سر گرفته می‌شود و روزانه ۱۰۰ مراجعه خواهیم داشت و امیدواریم این روزها نیز مردم بیماران را فراموش نکنند.

بعد از شیوع ویروس کرونا و باتوجه به حضور مردم در خانه‌ه ذخایر خونی استان به بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =