پیوستن ۴۸پزشک مازندرانی به پویش «مدافعان افتخاری سلامت»/ تولید اقلام بهداشتی توسط خادم‌یاران رضوی

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران از پیوستن 48 نفر از پزشکان مازندرانی عضو کانون سلامت به پویش «مدافعان افتخاری سلامت» خبر داد.

0 45

سرپرستی مازندران/ محمداسماعیل امامزاده با تشریح اقدامات خادم‌یاران رضوی استان مازندران در بخش مقابله با کرونا اظهار کرد: خادمان افتخاری حضرت رضا(ع) از آغازین روزهای اطلاع رسانی در خصوص ورود این مهمان ناخوانده به کشور همانند سایر مردم و مسؤولان با تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی شهرها و روستاها به یاری کادر درمان و بهبود بیماران مبتلا به این ویروس شتافتند.

 وی افزود: خادم‌یاران استان تاکنون ۱۵۰ هزار ماسک،۲۰ هزار دستکش و ۵ هزار گان بیمارستانی تولید و در اختیار بیمارستان‌ها و نیازمندان قرار دادند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۲۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده برای گندزدایی معابر عمومی، اماکن پرتردد، بازار، مساجد، منازل مردم و… در شهرها و روستاهای استان بکارگیری شده است، ادامه داد: همچنین بخشی از این مواد ضدعفونی کننده بین مردم توزیع شد.

امامزاده از توزیع سه هزار سبد کالا به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان بین نیازمندان استان خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۷۰۰ بسته گوشت نذری از قرار هر بسته ۱.۵ کیلو توسط خادمیاران رضوی بین محرومین و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح«نسیم مهر رضوی» با هدف ایجاد دلگرمی بین بیماران مبتلا به کرونا ویروس و کادر درمانی در ۱۳ بیمارستان درگیر کرونا، اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح سه هزار وعده غذای حضرتی بین کادر درمانی از جمله پزشک، پرستار، بهیار و نیروهای خدماتی و بیماران کرونایی در بیمارستان های امام خمینی(ره) و ولایت شهرستان ساری چند بیمارستان شهرستان های بابل و قائمشهر توزیع شد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران افزود: ۳هزار وعده دیگر از غذای تبرک رضوی در قالب طرح «نسیم مهر رضوی» به‌زودی در سایر بیمارستان‌های درگیر کرونا توزیع می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه خادم‌یاران رضوی استان مازندران در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در راستای اجابت منویات مقام معظم رهبری و اهدای کمک‌های مومنانه به نیازمندان در قالب رزمایش «مواسات» تهیه ۷ هزار سبد کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان را در دست اقدام دارند، گفت: برای تهیه هر سبد تقریبا ۲۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

امامزاده با بیان اینکه تلاش داریم این سبدهای کالا بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع شود، افزود: خادم‌یاران رضوی استان در ذیل رزمایش «مواسات» که اجرای آن را سپاه کربلا متعهد شده است کمک به نیازمندان را در دستور کار دارند و مقرر شد با هماهنگی‌های لازم سبدهای کالا به دست خانواده های محرومین و اقشاری که به جهت تعطیلی مشاغل در پی شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شبکه خادم‌یاران رضوی مبتنی بر محله است و شناسایی نیازمندان به همت کانون‌های محلی خادم‌یاری در سطح استان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نیازمندان استان در این کانون‌های محلی پرونده دارند و به‌صورت مستمر در طول ایام سال از کمک‌های نقدی و غیرنقدی خادم‌یاران رضوی و خیران بهره‌مند می‌شوند.

امامزاده از اهدای ۵۰ میلیون تومان کمک نقدی در قالب کارت هدیه به نیازمندان خبر داد و افزود: این اقدام خیرخواهانه در همین ایام شیوع کرونا انجام شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از خادمیاران رضوی استان مازندران در جبهه مقابله با کرونا فعالیت دارند، افزود: تلاش داریم در ادامه از ظرفیت خادمیاران بیشتری برای کمک به کادر درمان و بهبود بیماران کرونایی بهره گرفته شود تا به‌زودی شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندرانبه اجرای طرح کشوری «مدافعان افتخاری سلامت» از سوی آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: این طرح با ۶ عنوان خدمتی، در موضوعات همیاران سلامت (خدمت به بیماران، خدمت به سالمندان و افرادی که امکان خروج از منزل را ندارند)، همیاران تولید (تولید البسه و ماسک)، صدای سلامت (پاسخگویی تخصصی ویژه خادمیاران حوزه سلامت)، خادمان مدافع سلامت (خدمت به کادر درمانی)، خادم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های حوزه سلامت (انجام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی) و همیاری مالی کمک‌های نقدی خادم‌یاران با تأمین هزینه‌های دارویی، بهداشتی، درمانی درحال اجرا است.

امامزاده از پیوستن ۴۸ نفر از پزشکان مازندرانی عضو کانون سلامت به این پویش خبر داد و خاطرنشان کرد: سایر خادمیاران رضوی نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه خادم‌یاری به آدرس https://khademyar.razavi.ir/ در این پویش شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − سه =