گروه‌های جهادی مازندران تمام نیازهای ستاد مبارزه با کرونا را تامین کردند

استاندار مازندران به همراهی خوب سپاه، نیروهای جهادی و مردمی در مبارزه با کرونا در استان اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی مازندران تمام نیازهای ستاد مبارزه با کرونا را تامین کردند.

0 30

سرپرستی مازندران/ احمد حسینزادگان دقایقی پیش در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان مازندران که در استانداری مازندران که با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: ابتلای جناب حریرچی معاون وزیر بهداشت به کرونا شوک عجیبی بود که خوشحال هستیم سلامتی خود را بدست آوردند.

وی با بیان اینکه شاهد سیر نزولی ابتلای ویروس در استان مازندران هستیم، افزود: واقعا استان شرایط سختی را گذرانده که به‌دلیل کمک و همراهی و جو خوب همدلی و همگرایی در استان ایجاد شده بود توانستیم از این بحران عبور کنیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: اگر قرار است نقطه عطفی در مشارکت وزارت بهداشت و مردم باشد می‌توانیم از این دوران نام ببریم که همه آحاد جامعه در این زمینه وارد شدند.

این مسؤول بیان کرد: درباره جمعیت استان باید بگوییم جمعیت سیاری داریم که موجب شده مازندران مختصات خاصی داشته باشد، شاید سال‌های قبل مسافران در ایام تعطیل می‌آمدند ولی در حال حاضر مردم هر فرصتی وارد استان می‌شوند به‌طوری‌که سال گذشته در همین ایام ۱۷ میلیون نفر شب اقامت داشتیم که باید گفت جمعیت سرباری است که مشکلات و مسائل مختلفی به همراه دارد.

حسین‌زادگان به همراهی خوب سپاه، نیروهای جهادی و مردمی در استان اشاره کرد و گفت: گروه و دستگاهی نیست که در این ایام همراهی نکرده باشد که تمام راس آن با مدیریت هوشمندانه به این جایگاه رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان مازندران داشتیم، افزود: در تمام روستا ستاد مقابله با کرونا را با محوریت مجموعه عوامل داشتیم که در فرایند کار کمک کننده بود و همین مسائل سبب شد که در روستاها به تناسب شهرها کمتر دچار مشکل شویم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مهم‌ترین نگرانی ما بحث ورود مسافر بود، تصریح کرد: برخی از مردم در استان صاحب ویلا بودند که نمی‌توانیم بگوییم مسافر هستند و جزیی از استان شدند.

این مسؤول یادآور شد: همچنین سرعت انتشار بیماری موجب شد در بحث تامین دارو دچار مشکلاتی شویم که در این زمینه تدابیر خوبی اندیشیده شد.

حسین‌زادگان بیان کرد: یک کارخانه تولید ماسک در استان داشتیم که پاسخگوی نیاز نبود که در این زمینه با کمک نیروهای جهادی و همراهی خوب مردمی خیلی از خانه‌ها تبدیل به تولیدی شد و حتی توانستیم تولیدات کارخانه را به سایر استان‌های کشور ارسال کنیم.

وی افزود: ما فقط اعلام نیاز کردیم و خیلی طول نکشید که نیروهای جهادی ورود پیدا کردند که این ایام تداعی سال‌های ۶۰ بود که هرکس هرچه داشت در اختیار مردم قرار داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه ما جز استان‌هایی بودیم که بازار را تعطیل کردیم، اضافه کرد: با همکاری خوب اصناف بازار تعطیل شد و خیال‌مان راحت بود تصمیماتی که می‌گیریم مردم با ما همکاری می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: موضوع دیگر همراهی مردم با کادر درمانی استان بود که در کنار کادر درمانی قرار گرفتند و توانستند از آنان تقدیر و تشکر کنند.

حسین‌زادگان با تاکید بر اینکه بحث تنظیم بازار را در قالب کار قرارگاهی وارد شدیم تا فشاری به توده مردم وارد نشود، خاطرنشان کرد: تیم اطلاع‌رسانی و رسانه کار فوق‌العاده‌ای انجام دادند و جز استان‌هایی بودیم که قرارگاه مجازی تشکیل دادیم و همچنین آموزش و پرورش نیز در فضای تعطیلی مدارس با فضای مجازی توانست بحث آموزشی دانش‌آموزان را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه واقعا باید گفت وزارت بهداشت از این مشکل سربلند بیرون آمدیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم کار سخت‌مان از این به بعد است شاید مردم با تصور اینکه از این مصیبت عبور کردیم شاید کمتر رعایت کنند که تاکید ما بر رعایت همه مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

استاندار مازندران یادآور شد: موضوع دیگر اینکه ائمه جمعه نه فقط نمازهای جمعه را تعطیل کردند بلکه در کنار نیروهای جهادی آمدند و پا به پای مردم بودند.

حسین‌زادگان بیان کرد: استان مازندران شرایط متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد درست است این استان دارای ۲۲ شهرستان و بیش از ۵۰ شهر است اما در حقیقت کلان شهر بود و تمام آبادی و روستاها به هم وصل است که کار ما را در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سخت‌تر کرده است.

وی با اشاره به آغاز فصل کشت و کار کشاورزان، گفت: تاکید ما بر مکانیزاسیون است که در این زمینه زیرساخت‌ها فراهم شده و پیش‌بینی ما این است حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد شالیزارها به‌صورت مکانیزه نشاکاری شود.

استاندار مازندران در پایان یادآور شد: امیدواریم با همراهی بتوانیم ریشه‌کنی و مهار ویروس کرونا را همراه با تحریم داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − 2 =