نگرانی معاون وزیر بهداشت از افزایش بستری بیماران کرونایی در مازندران

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران‌کننده است.

0 57

سرپرستی مازندران/ قاسم جان‌بابایی عصر امروز در بازدید از بیمارستان‌های بابل اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت ما یک روند رو به افزایش در میزان تعداد بیماران کرونایی در استان مازندران بخصوص در آمل، ساری، بهشهر و بابل داشتیم.

وی افزود: در بیمارستان‌های بابل علاوه بر بیماران خود، بیماران شهرهای دیگر استان نیز بستری شدند، سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال نگران‌کننده است.

جان بابایی تصریح کرد: این افزایش نشانه ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری بوده است، مراسمات عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده این بیماری سریع منتقل شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: از مردم استدعا داریم مسائل بهداشتی رو رعایت کنند، همکاران ما نزدیک به پنج ماه با این بیماری درگیر هستند و زندگی بسیار سختی را می‌گذرانند.

این مسؤول عنوان کرد: تیم دانشگاه علوم پزشکی بابل تیم بسیار قوی با اساتید برجسته و مهمی وجود دارد که تبحر و تسلط بسیار بالایی دارند، تسلط و تبحر تیم دانشگاه نسبت به قبل بیشتر شده و روز به روز بیشتر خواهد شد و میزان مرگ و میر نسبت به اسفند ماه خیلی کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه هرچه تعداد این بیماری بیشتر شود خطر بستری شدن و خطر مرگ و میر بالا می‌برد، گفت: در آمارهای استان برخلاف تصور گذشته بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند اما اکنون بیماران در سن جوانی و میانسال با این بیماری درگیر شدند.

جان بابایی ادامه داد: سالمندان در اوایل این بیماری خیلی مراعات می‌کردند ولی الان خیلی کم توجه شده و خانواده‌ها توجهات کمتری نسبت به این سنین دارند، در حال حاضر اطفال بسیاری با این بیماری درگیر شده و نشانه کم‌توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی خانواده‌ها است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: در مرکز کودکان امیرکلا دانشگاه علوم پزشکی بابل تعدای اطفال بستری بوده و تعدادی در منازل خود تحت مراقبت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 2 =