بستری ۳۸۷ بیمار جدید کرونایی در مازندران/ آمار بیماران بستری به ۱۶۵۹ نفر رسید

در حال حاضر هزار و ۶۵۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

0 41

سرپرستی مازندران/ استان مازندران که در فروردین ماه امسال روزهای قرمز کرونایی را تجربه کرده بود این وضعیت مجددا با کم‌توجهی به هشدارها و توصیه‌ها و سفرهای غیرضروری تکرار شد.

درحالی ماه پنجم از شیوع ویروس کرونا به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شود آژیر قرمز کرونایی پس از حدود یک هفته قرار گرفتن این استان در وضعیت هشدار این روزها حتی از وضعیت قرمز هم عبور کرد.

نکته مهم و جالب این است باوجود وخامت اوضاع هنوز برخی به توصیه‌ها و هشدارها آنچنان که باید توجه نمی‌کنند که لازم است در این تصمیم خود بازنگری کنند؛ چراکه ادامه این روند شرایط را بحرانی خواهد کرد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۳۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۵۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون هزار و ۴۰۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول با اعلام اینکه شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی واستفاده از ماسک نکاتی کلیدی برای جلوگیری از ابتلا هستند، تصریح کرد: رعایت این نکات به‌ویژه ماسک زدن می‌تواند از قرارگیری افراد در معرض ویروس‌هایی که می‌توانند ساعت‌ها در هوای مکان‌های شلوغ بماند تا حد زیادی جلوگیری کند.

موسوی در پایان گفت: توصیه اکید می‌شود از رفتن به مکان‌های شلوغ مانند رستوران ، کافه و مراکز خرید مسقف خودداری کنید، تا از شیوع بیماری به شکل پیشرفته جلوگیری شود.

همچنین ۳۸۷ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه‌های مازندران و بابل شناسایی و پذیرش شدند.

هم اکنون هزار و ۶۵۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 1 =