راه‌اندازی دفتر نمایندگی لباس‌های سنتی در ۸ استان کشور/ مشارکت بنیاد برکت در راه‌اندازی نمایندگی مد و لباس

مدیر کارگروه مدل و لباس کشور با بیان اینکه دفتر نمایندگی لباس‌های سنتی تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان و قم و مازندران راه‌اندازی شد، گفت: تا پایان سال در استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی، جنوبی، کرمان و هرمزگان دفتر نمایندگی لباس‌های سنتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

0 109

سرپرستی مازندران/ مدیر کارگروه مدل و لباس کشور با بیان اینکه دفتر نمایندگی لباس‌های سنتی تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان و قم راه‌اندازی شد، گفت: مازندران به عنوان سومین دفتر استانی کشور به مرکزیت شهرستان آمل تاسیس شد.

سید مرضیه شفایی تصریح کرد: تا پایان امسال در استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی، جنوبی، کرمان و هرمزگان دفتر نمایندگی لباس‌های سنتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این دفاتر در استان‌ها شناسایی، احیا و ساماندهی مد و لباس اقوام ایرانی و تولید دوباره این نوع لباس‌ها توسط خیاطان علاقه‌مند و نیز زنان سرپرست خانوار است.

مدیر کارگروه مدل و لباس کشور ادامه داد: اجرای این طرح مهم ملی با همکاری بنیاد برکت و ستاد فرمان اجرایی امام راحل در حال انجام است.

وی گفت: حدود هزار کارگاه‌های آموزشی مد ولباس ایرانی در سیستان و بلوچستان و حدود ۵۰۰ کارگاه در قم، از حدود ۶ سال قبل تاکنون راه‌اندازی شده است.

شفایی بیان کرد: به همین منظور حدود ۲۰ نوع سوزن‌دوزی که در دهه‌های گذشته در کشور رونق و فراموش شده بود، احیا و هم اکنون در کارگاه‌های آموزشی به نوآموزان و فعالان عرصه تولید این هنر آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری عصرکاسپین، اولین دفتر نمایندگی لباس‌های سنتی مازندران و سومین دفتر در کشور با همکاری بنیاد برکت و ستاد فرمان اجرایی امام راحل(ره) در شهرستان آمل ایجاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 8 =