اجرای طرح اطعام حسینی با طبخ ۷۲ دیگ نذری در مازندران/۲۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: در دهه اول محرم براساس نذر واقفان و خیران ما ۶ شهرستان را در نظر گرفتیم که طرح ۷۲ دیگ را با همکاری اوقاف اجرا کنیم،

0 38

سرپرستی مازندران/ حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه بعد از ظهر امروز در جلسه قرارگاه استانی حضرت سیدالشهدا(ع) ، شمیم حسینی و سوگواره بصیرت عاشورایی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار کرد: هدف ما خدمت به مردم و دوری از کار جزیره‌ای است، چرا که هر کسی کمکی کرد در اصل به خودش لطف کرده است.

*اعطای ۲۰۰ جهیزیه به نوعروسان

وی افزود: طی هفته گذشته ۲۰۰ جهیزیه به ۲۰۰ نوعروس با ۳ میلیارد تومان در سطح استان مازندران توزیع شد.

عالیشاه با اشاره به خطبه امیرالمومنان (ع) در جنگ صفین، تصریح کرد: ماه محرم فرصت خوبی است، اساس برپایی قیامت هم عدل خداوند برای ستمگران و فضل خدا برای نیکوکاران است، بدترین ستمگران عالم کشندگان ابا عبدالله (ع) و برترین نیکوکاران عالم یاری کنندگان امام حسین (ع) هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران ابراز کرد: خون امام حسین (ع) اسلام را زنده کرد، وظیفه ما در این میدان نبرد با دشمنان است، برخی مسوولان به فکر مردم نیستند، مردم گله‌مند می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ماه محرم مرحله دوم کمک مومنانه را داریم عنوان کرد: آمادگی هرگونه همکاری را در همه شهرستان‌ها در هر حوزه‌ای داریم تا مردم ثمره این وحدت و یک‌دلی را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قربانگاه ابراهیمی در سطح استان سال گذشته ۴۰۰ گوسفند قربانی کردیم در حالی که امسال ۴ هزار و ۵۰۰ گوسفند قربانی شد، این یک حرکت جهادی و کار ۱۰ برابری بود، در روز عید غدیر بیش از ۸۰ هزار پرس غذای گرم و ۷ هزار سبد غذایی توزیع کردیم.

*اجرای طرح ۷۲ دیگ در ۶ شهرستان در محرم

عالیشاه عنوان کرد: سفره ائمه پهن می‌شود همه می‌توانند بر سر سفره بنشینند، دهه اول محرم بر طبق نذر واقفان و خیران ما ۶ شهرستان را در نظر گرفتیم که طرح ۷۲ دیگ را اجرا کنیم، در روز عاشورا در سه شهرستان و روز تاسوعا هم در سه شهرستان طبخ را با مشارکت اوقاف داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران متذکر شد: هدف ما حفظ شان نیازمندان است از این رو سبدها و غذاها با آرم این نهاد نباشد بهتر است.

این مسؤول با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی گفت: توزیع لوازم التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند را خواهیم داشت، ۲ هزار و ۷۰۰ یتیم قبل از کرونا داشتیم الان ۳ هزار و ۱۰۰ یتیم بعد از کرونا داریم، ۱۱۰ خانواده را در بحث کرونا از دست دادیم.

عالیشاه بیان کرد: جهیزیه‌ای که ما تامین می‌کنیم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که حتی دو قلم کالا هم نمی‌شود، مددجویی داشتیم که دخترش ۹ سال به‌علت عدم خرید جهیزیه عروسی نگرفت که با ورود خیرین چند قلم کالا خریداری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: از زمان آغاز فعالیتم به ۴۰۰ نوعروس جهیزیه اعطا کردیم به هر نوعروس ۱۰ میلیون جهیزیه دادیم که به قیمت بازار ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد، در حال برنامه‌ریزی هستیم در ۱۳ آبان ۳۰۰ جهیزیه تقدیم کنیم، تا در مناسبت‌های مختلف تا ۲ هزار و ۳۰۰ مورد جهیزیه اعلام آمادگی کنیم.

این مسؤول تاکید کرد: بحث اطعام‌دهی ماه محرم را در قالب اطعام حسینی و توزیع غذای گرم آمادگی داریم.

*اعطای ۲۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال

وی گفت: در بحث توانمندسازی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال از ۲۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کنیم که بیش از ۶ هزار طرح را در بر می‌گیرد سال قبل ۱۸۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شد، در تلاشیم که به ۲۵۰ میلیارد تومان برسد تا شاهد جوانان بیکاری نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 16 =