بازگشت ۳۵ واحد راکد شرق مازندران به مدار تولید

معاون استاندار مازندران از بازگشت ۳۵ واحد راکد شرق مازندران به مدار تولید از سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون ۷۲ واحد راکد دیگر در شرق مازندران منتظر خارج شدن از حالت رکود و بازگشت به مدار تولید هستند.

0 29

سرپرستی مازندران/ چهارمین جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور استاندار مازندران، معاونان و مدیران کل در حالی با حضور فرمانداران و ائمه جمعه بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران روز پنج‌شنبه در بهشهر برگزار شد؛ که این شورا تلاش دارد با شناسایی چالش‌ها برای توسعه شهرستان‌ها گام بردارد.

شرق مازندران سال‌هاست که از برخی مشکلات در حوزه راه، آب و اشتغال رنج می‌برد و این مشکلات امروز و دیروز نیست و در همه دوران به نوعی بخشی از این مشکلات وجود داشته است و با وجود همه تلاش‌های انجام شده به دلیل وسعت نابسامانی‌های به جا مانده از رژیم گذشته، مشکلات همچنان باقی است.

شرق مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف و بالای خدادادی و صنعتی، به دلیل نبود برخی از اعتبارات و تخصیص به موقع در برخی از سال‌ها از توسعه و رونق جامانده است و اکنون در سال جهش تولید هم کمبود اعتبارات، پای لنگ توسعه شرق مازندران در بخش‌های مختلف است.

بازگشت ۳۵ واحد راکد شرق مازندران به مدار تولید

آنچنان که حسن خیریان‌پور می‌گوید: ۳۵ واحد راکد شرق مازندران از سال گذشته تا تیرماه امسال به مدار تولید برگشتند و اکنون ۷۲ واحد راکد دیگر در شرق مازندران منتظر خارج شدن از حالت راکدی و بازگشت به مدار تولید هستند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با تاکید بر اتمام پروژه‌های دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان گفت: این پروژه‌ها نیازمند بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: احیای آب‌بندان‌ها، توجه به ایجاد اسکله‌های چند منظوره، کشت زراعت چوب و توجه به اصلاح نژاد دامی و اقتصاد دانش بنیان، گیاهان دارویی و گلخانه‌ای از نیازهای مهم شهرستان برای جهش تولید در شرق مازندران است.

خیریان‌پور گفت: در سال جاری و در سال “جهش تولید” ۳۱ پروژه جهش تولید به شرق مازندران اختصاص یافت که باید در این بخش تلاش بیشتری برای توسعه اقتصادی انجام شود.

بهشهر، شهری به قدمت تاریخ در انتظار گردشگری

فرماندار بهشهر با اشاره به گردشگرپذیر بودن بهشهر گفت: بهشهر، شهری به قدمت تاریخ در انتظار گردشگری است و این مهم با آزادسازی بخش گردشگری کاخ صفی‌آباد و شناسنامه دار کردن بهشهر به عنوان شهر تاریخی ایجاد می شود.

هادی خنجری با اشاره به توسعه اشتغال با ایجاد کارخانه پتروشیمی و شهرک هزار هکتاری در بهشهر افزود: امیدواریم در کنار برخی از مشکلات موجود در شهرستان و افزایش نرخ بیکاری ، این صنایع در توسعه رونق اقتصادی و اشتغال اثرگذار باشند.

نکا ظرفیتی بالا در تولید محصولات کشاورزی؛ اما محروم از صنایع تبدیلی

فرماندار نکا با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش‌های کشاورزی است؛ نکا با دارا بودن ۴۵هزار هکتار اراضی کشاورزی گفت: سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی تولید می‌کند، نکا ظرفیتی بالا در تولید محصولات کشاورزی اما محروم از صنایع تبدیلی است.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم اظهار کرد: با دارا بودن ظرفیت بالای نکا در کشاورزی و محصولات باغی و همچنین کشت گیاهان دارویی، اگر مدیریت شده و اعتبارات مناسب اختصاص یابد؛ شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام “جهش تولید ” و دغدغه ایشان در خصوص رفع موانع تولید در کشور افزود: تلاش برای رفع موانع تولید و وارد مدار کردن واحدهای راکد با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان گام‌های موثرتری در جهت تحقق شعار “جهش تولید” برداشت و در حوزه‌های مختلف اقتصادی شاهد رشد و شکوفایی بود.

فرماندار نکا با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های مهم نکا، راه نکا به نیروگاه است، خاطر نشان کرد: سالیان سال است که چشم انتظار چهاربانده کردن و ایمن‌سازی این جاده هستیم، اما نبود اعتبارات مانع از به سرانجام رسیدن این محور شده است.

وی بیان کرد: روزانه براساس اعلام کارشناسان ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین به دلیل مجاورت با روستاها و کارخانجات متعدد در این محور تردد دارند و باید برای افزایش سلامت مردم منطقه برای ایمن سازی تلاش شود.

توحیدی گفت: ساماندهی رودخانه‌ها و به خصوص رودخانه داخل شهر نکا نیازمند عزم استانی است و باید در این بخش گره‌گشایی شود؛ ضمن اینکه تخصیص اعتبارت سیل‌های گذشته و مرمت و بازسازی خسارت‌ها از نیازهای مهم منطقه است.

کمبود ماشین آلات راهداری و مشکلاتی که برای گلوگاه همچنان باقی است

فرماندار شهرستان گلوگاه هم با اشاره به معضلات و مشکلات این شهرستان افزود: لایروبی آب‌بندان‌ها به دلیل نیاز شدید این شهرستان به آب از نیازهای مهمی است که نباید فراموش شود.

فریدون کلبادی‌نژاد اظهار کرد: تبدیل ناحیه صنعتی گلوگاه به شهرک صنعتی و توسعه اشتغال، تخصیص اعتبارات به جاده عباسی به عنوان جاده پدافندی، توجه به ایجاد زیرگذر یا دوربرگردان در مقابل ناحیه صنعتی گلوگاه، رفع مشکل و بحران پل تیله نو که در سیل اخیر فرو ریخت و راه روستایی و گازرسانی به روستاها از نیازهای مهم گلوگاه است.

وی با اشاره به کمبود ماشین‌آلات راهداری خاطر نشان کرد: در این بخش در راهدارخانه و پایین دست گلوگاه با مشکل جدی روبرو هستیم و امیدواریم چاره اندیشی شود.

فرماندار گلوگاه گفت: نگاه دولت رفع محرومیت و حل مشکلات اقتصادی است که امیدوارم مسؤولان با تمام توان خود نسبت به رفع موانع تولید در شهرستان و توسعه اشتغال و رفع محرومیت‌ها تلاش کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 1 =