تعیین تکلیف ۲۹ هزار فرهنگی تا پایان سال ۱۴۰۰

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۲۹ هزار فرهنگی براساس اجازه قانون به دستگاه اجرایی و دولت تا پایان سال ۱۴۰۰ تکلیف می‌شوند.

0 37

سرپرستی مازندران/ قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه از ظرفیت مجلس برای توسعه نظام آموزشی و نیازهای آموزش و‌ پرورش استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: سال ۸۸ در زمان وزارت حاجی بابایی بحث بر سر این شد که فکری اساسی برای نیروهای حق‌التدریس صورت گیرد و پرونده این موضوع بسته شود و پس از آن فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان معلم تربیت شود و جذب کنند.

وی افزود: از آن زمان تا به امروز بیش از ۱۹۶ هزار نیرو جذب کردیم و این رقم بزرگی است و در حال حاضر نیروهای آموزش‌دهنده و آموزشیاران که قبل از ۹۲ به صورت مستمر و تجمیعی کار کرده بودند از ۲۴ هزار نفرشان آزمون گرفته شد و بنا داریم در همین هفته نتایج این آزمون را اعلام کنیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: عده‌‌ای دیگر از نیروهای حق‌التدریسی که خدمات خرید آموزشی و نیروهای پیش‌دبستانی هم بودند که جمعاً حدود ۸۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند و اینها مربوط به قبل از سال ۹۱ همکاری داشتند که برای این تعداد ردیفی که امسال سازمان امور استخدامی اداری تخصیص داده است برای بیش از ۲۵ هزار نفر است و در این زمینه شاخص‌هایی انتخاب شد و امتیازبندی‌ها نیز انجام خواهد شد و به این ترتیب بیش از ۲۹ هزار نفر را جذب ‌می‌شوند و قانون به دستگاه اجرایی و دولت اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۰ تکلیف این افراد مشخص شود.

وی یادآور شد: برای۵۰ هزار نفر باقی‌مانده می‌طلبد تا امسال دولت و مجلس تلاش کنند ردیف برای سال آینده تخصیص دهند تا با انجام این کار، پرونده این موضوع به طور مطلق بسته شود و بعد از آن فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب شود.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه امسال ۲۷ هزار ۳۰۰ نفر از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم، اضافه کرد: تعداد ۲۰ هزار نفر خروجی از دانشگاه فرهنگیان داریم که دوره چهار ساله را طی می‌کنند و به همین میزان نیز ورودی جدید به دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۵ هزار ردیف استخدامی هم امسال داریم که جا مانده از سال قبل هستند و استفاده نشده است، تصریح کرد: حدود ۵۲ هزار نفر نیروی جدید باید وارد دانشگاه فرهنگیان کنیم ضمن آن که بیش از ۲۵ هزار نفر هم حق‌التدریسی‌ها هستند و این رقم بزرگی است که این میزان باز هم مشکل ما را حل نمی‌کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ نزدیک به ۶۴۰ هزار معلم بازنشسته خواهیم داشت که می‌طلبد تا برای جانشین کردن آنها از نیروهای که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می‌شوند جذب کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 11 =