دغدغه‌های نخبگان در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران|تولید بر سرزبان‌های مسؤولان است

جمعی از تولیدکنندکان و نخبگان در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران به بیان دغدغه خود در حوزه تولید پرداختند و یکی از آنان طی گلایه‌ای گفت؛ تولید بر سرزبان‌های مسؤولان است ولی در دل نیست.

0 32

سرپرستی مازندران/ آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از نخبگان استان مازندران، اظهار کرد: نگاه غیرت‌مندانه و ملی‌گرایانه تولیدکنندگان جای تقدیر دارد، تراوشات فکری این بخش باید ثبت شود.

وی با اشاره به موانع و مشکلات در کشور بر سر راه تولید، خاطرنشان کرد: عزم و اراده کافی برای تولید وجود ندارد، مسؤولانی که کمک نمی‌کنند مانع تراشی نکنند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه تولیدکنندگان باید مشکلات خود را مطرح کنند، گفت: از ایده و آرمان خوب برای پیشرفت کشور حمایت خواهیم کرد، البته این افراد خودشان را برای جنگ با مشکلات آماده کنند، تا پایانی خوش داشته باشد، پرچم ایران باید بر روی همه محصولات داخلی خودنمایی کند.

در ادامه صالحی مدیر مجموعه ایکاروس و کار آفرین بیان کرد:  با توجه به شعار سال و جهش تولید و اینکه نخبگان در خط مقدم هستند ما کار را در شرایط سخت ادامه می‌دهیم، تولید بر سرزبان‌های مسؤولان است ولی در دل نیست، تورم اجازه رونق تولید نمی‌دهد.

وی افزود: مسؤولانی که در شرایط تولید نبودند نمی‌توانند تصمیمات خوبی برای تولیدکنندگان بگیرند، کسی که قرار است برای تولید تصمیم بگیرد باید خودش تولید کننده باشد، مهمترین نقش را نیروی انسانی در بخش تولید دارد، بزرگترین ضعف صنعت در مازندران نقش نیروی انسان است.

صالحی تصریح کرد: من به عنوان کارآفرین نمی‌توانم گلایه زیادی از حمایت نکردن‌ها داشته باشم و همچون سربازی که برای دفاع از وطن جان خود را بدون چشم‌داشت می‌دهد خواستار این هستیم مانعی برای ما ایجاد نشود و چوب لای چرخ تولید چوب نگذارند.

این تولیدکننده یادآور شد: بنده کارگرزاده و در خط مقدم اقتصادی کشور هستم، بیش از ۶۰ نیروی کار دارم و با توجه به شرایط فعلی و به دلیل شرایط بد اقتصادی شرکت ما در حال به‌کارگیری نیروهای بیشتری است.

سپس دانشفر مدیر عامل شرکت ابتکار تجهیز طب، اذعان داشت: شرکت ما تولید‌کننده یخچال‌های نگهداری واکسن بوده و از جمله ۶ کشور تولیدکننده در این بخش هستیم، ولی برای فروش محصولات خودمان در کشور مشکل داریم در صورتی که می‌توانیم به راحتی به کشورهای دیگر همچون عراق صادر کنیم.

وی ابراز کرد: محصولات ما را داخلی‌ها نمی‌خرند ولی خارجی‌ها تمایل دارند، مشکل دلال بازی است و اینکه سود را در واردت و صادرات می‌بینند، سوال این است چرا حتی مازندران از ما خرید نمی‌کنند، ما استاندارهای بین‌المللی را می‌توانیم بگیرم ولی نمی‌توانیم استاندارهای داخلی را بگیریم.

به گزارش عصر کاسپین در پایان این جلسه، مدیر شرکت تصویر پردازان گگلی (تولید محتوا) و تولید کننده تصفیه هوا ضدعفونی کننده و استریل در مازندران به بیان دردول‌های خود در پی عدم حمایت مسوولان و نداشتن بازار فروش مطالبی بیان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =