ذبح ۵۰ رأس گاو و گوسفند در قربانگاه ابراهیمی کمیته امداد نکا

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا با اشاره به اجرای طرح قربانگاه، گفت: طرح قربانگاه به منظور ایجاد یک پایگاه ثابت و متمرکز برای تحویل دام‌های نذری خیران و ذبح این قربانی ها برای نیازمندان با نظارت دامپزشکی در نکا اجرا شد.

0 388

سرپرستی ماندران/ حسین بریمانی‌ورندی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروسکرونا در سطح کشور و همچنین عدم برگزاری آیین حج تمتع در سال جاری، برنامه‌ریزی برای ایجاد قربانگاه ابراهیمی با هدف نذر قربانی عید سعید قربان در شهرستان نکا قربانی به صورت بهداشتی انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی امام جمعه نکا برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم جهت ایجاد یک قربانگاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دارای مجوز در کمیته امداد شهرستان با هدف جمع آوری و توزیع گوشت‌های قربانی صورت گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه این نهاد، ساز و کار مناسبی برای توزیع گوشت های قربانی در بین نیازمندان طراحی و تدارک دیده است، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ راس دام در کشتارگاه این شهرستان ذبح شد و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود: نظارت بهداشتی بر ذبح دام های قربانی نیز توسط کارشناسان و متخصصین دامپزشکی و رعایت موارد بهداشتی توسط شهرداری نکا و دهیاری برخی از روستاها انجام شده است.

بریمانی‌ورندی با تاکید براینکه مشارکت همه شهروندان در این امر خیر و خداپسندانه یادآور شد: مردم، خیران و حامیان طرح اکرام ایتام از ۲۰ هزار تومان تا هر مبلغی در این طرح شرکت کردند و ۴ گاو با وجوهات خیران قربانی و ذبح شد تا این افراد با ذبح قربانی از حلاوت و شیرینی کمک به نیازمندان بهره‌مند شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا گفت: این نهاد با دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم و خیران، تاکنون ۵۰ رأس دام گوسفند و گاو را در روز عیدقربان قربانی کرده و با قطعه‌بندی در بین نیازمندان شهرستان توزیع می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =