معارفه مدیر جدید حوزه علیمه خواهران مازندران

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران طی مراسمی با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران معارفه شد و از خدمات حجت‌الاسلام غفاری مدیر پیشین قدردانی شد.

0 97

سرپرستی مازندران/ آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان، وجود حوزه علمیه خواهران از برکات نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: این مرکز مهم علمی و دینی مصداق واقعی تجلیل از بانوان است که باید توسعه پیدا کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه توسعه کمی حوزه‌های علمیه باید با نقش‌آفرینی و اثرگذاری مناسب در جامعه همراه باشد، افزود: باید توجه به کیفیت در حوزه‌های علمیه از اولویت‌ها باشد.

محمدی‌لائینی در ادامه سخنان خود، علم را دو نوع بالا دستی و پایین دستی معرفی کرد و گفت: علم بالا دستی علمی انسان ساز، معرفت خدا، معرفت به اهل بیت(ع)، اخلاق، معارف دینی، عرفان و معنویت است.

 نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه علم بالادستی از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اما علم پایین دستی در کنار جایگاه خاصی که دارد ابزارساز و در خدمت انسان برای ساختن معاش و دنیا است.

این مسؤول با تأکید براین که نباید جای علوم بالادستی و پایین دستی در جامعه تغییر پیدا کند، گفت: اگر یک عالم دینی علم را ابزاری برای دنیای خود قرار دهد بسیار کار نادرستی است بلکه باید قدر علوم بالادستی را بدانیم و منطبق با آن عمل کنیم.

 وی متذکر شد: جامعه باید براساس علوم بالادستی ساخته و مدیریت شود، علم بالادستی باید ارتقاء پیدا کند و انسان ها خود را در پرتو این علم بسازند.

 محمدی‌لائینی با بیان اینکه باید قدر حوزه‌های علمیه و علوم اهل بیت(ع) را بدانیم و در ترویج و توسعه آن تلاش کنیم، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت مراکز حوزوی در جامعه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ارزش انسان و علم او در پرتو تقوا معنا پیدا خواهد کرد، علم نداشتن خسارت است و تقوا نداشتن خسارت بدتری است و عالم بی‌تقوا نیز بسیار بدتر خواهد بود.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام غفاری در این مراسم تودیع و حجت‌الاسلام قائمی معارفه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =