رونمایی از طرح آمایش سرزمینی/ وعده ایجاد ۴ هزار و ۸۰۰ شغل در مازندران

معاون رئیس جمهور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی جهش به بیان راهکارهای دولت در مسیر توسعه پرداخت و گفت: طرح آمایش سرزمینی در همه استان‌ها انجام شده است و در طرح آمایش سرزمینی کشور به ۹ منطقه تقسیم شدند که دولت به‌زودی از این طرح رونمایی می‌کند.

0 73

سرپرستی مازندران/ محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که میهمان برنامه تلویزیونی جهش صداوسیمای مازندران بود، گفت: در برنامه ششم توسعه که در حال اجرا است به دنبال رشد ۸ درصدی و سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد دلاری بودیم.

وی افزود: به این دلیل که شرایط بعد از برجام با بدعهدی برخی کشورها تغییر کرد، راه توسعه با شرایط جدید را در پیش گرفتیم.

نوبخت با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی در همه استان‌ها انجام شده است و در حال جمع‌بندی هستیم، گفت: همه استان‌ها بر اساس شرایط اقلیمی، نیروی انسانی و صنایع در طرح آمایش سرزمینی به ۹ منطقه تقسیم شدند که دولت به‌زودی از این طرح رونمایی می‌کند.

نوبخت تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور به مازندران بهره‌برداری از ۴۹ طرح با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قرار بود به سرانجام برسد که تاکنون هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان پرداخت شده، اما همه طرح‌ها تمام نشده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: غیر از طرح‌های عمرانی طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام نیز در مازندران وجود دارد که مقرر شد تا پایان امسال با برنامه جهش تولید از منابع دولتی و غیردولتی هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به این طرح‌ها اختصاص یابد.

وی تعداد این طرح‌ها را ۱۸ طرح تولیدی در بخش‌های کشاورزی، خدماتی و صنعتی اعلام و بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۴ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد و ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان ارزش افزوده تولید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − هفت =